سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوای سلماس / کشف بیش از 200 متر تور دامی و 80 قطعه ماهی از رودخانه سارق تکاب

مهران نظری رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلماس از راهاندازی ایستگاه سنجش هوای شهر سلماس خبر داد .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،نظری گفت استگاه سنجش آلودگی هوا  به منظور اندازه گیری آلاینده ها و ریزگردهای هوای این شهر راه اندازی شد. علاوه بر سنجش ریزگردها این ایستگاه قابلیت سنجش رطوبت، دما و فشار هوا را دارا می باشد.

این ایستگاه در سال 91 در زمینی به مساحت 22 مترمربع و زیربنای 5/13 مترمربع در ضلع جنوب شرقی پارک ملت واقع در میدان قائم سلماس احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته بود ولی به علت نبود سیستم رایانه تا کنون قابل استفاده نبوده که با تجهیز شدن راه اندازی و شروع به کار کرد.

گفتنی است: ریزگرد پدیده ای است که از ترکیب ذرات گرد و غبار با آلاینده های شهری ( از جمله: اورانیوم، آرسنیک، سرب، روی، نیکل و کبالت) به وجود می آید که امروزه یکی از مشکلات مهم زیست محیطی در کشور بخصوص کلان شهرها بوده و مخصوصا" در فصول گرم سال استان های غربی و مرکزی را تحت تأثیر خود قرار داده و باعث بروز انواع مشکلات و بیماری ها می گردد. این پدیده در فصل بهار باعث از بین رفتن گل های درختان مثمر و کاهش میوه دهی آن ها می گردد. از منشأ تولید ریزگردها می توان کانون های تولید کننده گرد و غبار در عراق، سوریه، عربستان، اردن، کویت و مناطق کمی از ایران و جنوب ترکیه به ترتیب از کانون های مهم و تأثیرگذار بر طوفان هایی هستند که برمناطق جنوبی و جنوب غربی ایران تأثیر می گذارد و عوامل انسانی مانند ساختن سدهای بی شمار، چرای بیش از حد دام، استفاده از چاه های غیر مجاز و استفاده نامناسب از آب های دریاها و دریاچه ها، خشک شدن تالاب ها و غیره که به نوعی باعث فرسایش خاک می شوند و خاک را در معرض باد قرار می دهند اشاره نمود که سلامت جوامع بشری، گیاهان و جانوران را به شدت تهدید و به مخاطره می اندازد.
کشف بیش از 200 متر تور دامی و 80 قطعه ماهی از رودخانه سارق تکاب
بنابراین گزارش ، بهرام مهدوی سرپرست اداره ی حفاظت محیط زیست تکاب گفت: مأموران یگان حفاظت در پی گزارشات واصله از طرف مردم دوستدار طبیعت و هنگام گشت و کنترل در رودخانه ی سارق شبانه بیش از 200 متر تور دامی که بیش از 80 قطعه ماهی و چندین خرچنگ به دام افتاده بودند کشف و جمع آوری گردید.
مهدوی افزود : صیادان غیر مجاز که بصورت شبانه ماهی ها را صید مینمایند از محل رودخانه متواری شدند .

وی افزود:ادوات صید و ماهی ها جهت تعین تکلیف از طریق مراجع قانونی و قضایی  به کمیته امداد یا بهزیستی تحویل خواهد شد .

مهدوی ادامه داد : ماموران یگان حفاظت محیط زیست تکاب بصورت شبانه روزی  در حوزه استحفاظی از هر گونه تعرضات زیست محیطی جلو گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: ایستگاه ، هوا ، سلماس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.