سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی خبرداد:

راه اندازی 20 مرکز توانمندسازی ویژه کودکان کار تا پایان سال

اجرای طرح توانمند سازی خانواده های کودکان کارو خیابان می تواند نقش بسزایی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی ایفا نماید.

ولی الله نصرمدیر کل دفتر آسیب دیدگاه اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت :طرح آموزش حمایتی کودکان کار و خانوادهایشان  در راستای توانمندسازی این افراد اجرایی خواهد شد وتا پایان سال تعداد این مراکز را افزایش می دهیم .

وی با اشاره به اینکه به منظور رفع مشکل اقصادی خانواده ها قرار است از طریق توانمند سازی و یا تحت پوشش قرار دادن خانواده اقدام شود، اظهار داشت: هدف اصلی این طرح جلوگیری از آسیبهای جسمی، جنسی، اقتصادی و همچنین سوء  استفاده و بهره کشی از کودکان بوده  و چنانچه نیاز است که کودک در خیابان باشد شرایطی فراهم می شود که حداقل حضور را داشته باشد.

نصر با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح این است که بتوانیم تا پایان سال حداقل 20 مرکز در استانهای مختلف در راستای حمایت و توانمندسازی کودکان خیابانی تاسیس نماییم ادامه داد : در سال گذشته 5 استان به صورت آزمایشی  زیر پوشش طرح آموزشی حمایت کودک و خانواده قرار گرفتند که در سال جاری با افزایش اعتبارات این طرح را در اغلب استانهای کشوراجرایی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در سال جاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قول مساعد برای افزایش اعتبار بخش کودکان خیابانی را اعلام کرد اما هنوز مبلغ کلی آن مشخص نشده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل خانواده های کودکان کار، اقتصادی است،افزود: در طرح حمایتی کودک و خانواده، مشکل خانواده ها و دلیل ورود کودکان به خیابان و چرخه کار بررسی شده و براساس نیاز آنها برنامه ریزی و راهکار ارائه می گردد.
نصردرخصوص آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی گفت : این مصوبه سال های قبل در وزارت کشور تصویب شد اما به دلیل برخی مشکلات و عدم همکاری دستگاهها به طور کامل اجرایی نشد که در حال حاضر قرار است با تعامل وزارت کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاههای ذیربط این طرح مورد بازنگری قرار گیرد و در آن برنامه اجرایی هر دستگاه به طور کامل مشخص گردد.

مدیر کل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری و بهزیستی از میان سایر دستگاههای عضو ، بیشترین عملکرد را دارند،خاطر نشان کرد: از دستگاههای عضو می خواهیم که براساس ساماندهی کودکان خیابانی هر یک به وظایفشان عمل کنند.
 
 
انتهای پیام /
 
 

برچسب ها: توانمند ، کودکان ، سال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.