سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

وجود 32 هزار جلد کتاب کودک در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی مجموعه‌ای غنی از کتاب‌های گروه سنی کودک و نوجوان را با بیش از 32 هزار جلد کتاب در اختیار دارد.

کارشناس مسوول مخزن چاپی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت: این کتاب‌ها در موضوعات گوناگون همچون مذهبی، اجتماعی، علمی، شعر، داستان، تاریخ، هنر و مربوط به گروه‌های سنی : «الف، ب، ج، د» می باشد.

احمد لایق افزود: تلاش ما بر این است از هر کتابی که در زمینه کودکان و نوجوانان در ایران به چاپ می‌رسد نمونه‌ای را در سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نگهداری کنیم.

وی مخاطبین ویژه این مجموعه را محققان حوزه کودک و نوجوان ذکر کرد گفت: امکان دسترسی به کتاب‌ها به صورت مطالعه در محل، برای دیگر مخاطبان نیز همچون محققان، فراهم است.

کارشناس‌مسوول مخزن چاپی افزود: این کتاب‌ مجموعه ای از کتاب های کودکان، مربوط به دوره معاصر می باشد که اغلب آن ها از سوی افراد و سازمان‌ها به این مرکز اهدا شده است.

لایق مخزن چاپی را مخزن اصلی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی خواند و گفت: در این مخزن بیش از 900 هزار کتاب در موضوعات گوناگون نگهداری می‌شود و این مخزن به طور خاص، چندین مجموعه از کتاب‌های ویژه را نظیر مجموعه قرآن، کتاب‌های درسی پیش از انقلاب، نفایس سربی پیش از سال 1320، نفایس هنری (کتاب‌های عکسی)، عطف زرد و مجموعه کودکان را دربر دارد .

انتهای پیام//س

برچسب ها: کتاب ، کودک ، کتابخانه ، آستان ، قدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.