سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

افزایش بازدهی ورشد صنایع با نانو فناوری

مدیر گروه نانو فناوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت: در تمامی دنیا از جنبه های کاربردی نانو برای توسعه صنایع مختلف استفاده می شود که این دسته از تحقیقات سبب افزایش بازده صنایع شده و بستر لازم را برای رشد آنها فراهم کرده است.

دکتر بهاره عمار زاده در گفتگو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،  گفت:در این مرکز علمی تنها پژوهش هایی اجرایی می شوند که تقاضا محور بوده و جنبه های کاربردی علم نانو فناوری در مواد غذایی را مورد استفاده قرار می دهند.

وی گفت:در این تحقیقات که در زمینه های مختلف در این مرکز در حال انجام است در واقع سبب بالا رفتن کیفیت و سلامت مواد غذایی و در نتیجه ارتقاع سطح سلامت و امنیت غذایی در کشور می شود.

مدیر گروه نانو فناوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با بیان اینکه نانو به صنعت غذا در زمینه های مختلف بسیار موثر بوده است خاطر نشان کرد:در حوزه های مانند بسته بندی، افزایش ماندگاری مواد موثره محصولات غذایی مختلف، رسانش هدفمند ریزی مغذی ها، پایش فساد مواد غذایی و موارد دیگر از این قبیل استفاده از این علم بسیار اثر گذار بوده است.

عمار زاده عنوان کرد :ساخت بسته بندی های مناسب برای افزایش مدت زمان ماندگاری مواد غذایی، ریز پوشانی تر کیبات موثره زعفران با هدف افزایش کارایی و باز دهی اقتصادی،ساخت نانو حسگر برای پایش فساد فراورده های دریایی ،استفاده از نانو حامل های لیپیدی جهت رسانش غذا دارو ها به بخش های مختلف بدن ،پوشش دهی روغن هل و گیاه زنجیل به نحوی که خواص آن حفظ شده و در شرایط مناسب آزاد شودو همچنین طراحی و ساخت سطوح خود تمیز شوند از جمله این طرح ها بوده است.

انتهای پیام//س

برچسب ها: صنایع ، نانو ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.