سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

استخراج 430 هزار تن زغال سنگ در خراسان جنوبی

430 هزار تن زغال سنگ طی 3ه ماهه نخست امسال از معادن طبس خراسان جنوبی استخراج شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس گفت: در سه ماه نخست امسال 430 هزار تن زغال سنگ از معادن طبس استخراج شده که این رقم در مدت مشابه پارسال 166 هزار تن بوده است و افزایش بیش از 2 و نیم برابری را نشان می دهد .

کریتی ثانی افزود: محصول زغال سنگ خراسان جنوبی از معادن شهرستان طبس استخراج می شود که برای استفاده در صنایع تولید برق ،ذوب آهن و فولاد به استانهایی همچون خراسان رضوی، یزد ، اصفهان و هرمزگان ارسال می شود .

وی خاطر نشان کرد: همچنین ميزان توليد كنسانتره زغال سنگ در بزرگترين كارخانه زغالشويي كشور در منطقه معدني پروده طبس نيز در این مدت ، حدود 130 هزارتن بوده كه در مقايسه با سه ماه نخست پارسال 48 درصد افزایش دارد .

تولید زغال سنگ در بزرگترین کارخانه زغالشویی کشور در سه ماه نخست پارسال 87 هزار و 837 تن بوده است .

وی با اشاره به ركورد جديد توليد كنسانتره زغال سنگ در خرداد ماه امسال گفت: ميزان توليد كنسانتره زغال سنگ اين شركت در خرداد امسال با عبور از مرز 50 هزار تن و با افزایش 10 درصدی نسبت به ماه قبل، به 50 هزار و 97 تن رسيد.

شركت زغال سنگ پروده طبس به عنوان اولين و تنها بهره بردار معادن تمام مكانيزه زغال سنگ كشور، از ابتداي فعاليت آهنگ رو به رشدي را در عرصه استخراج و توليد زغال سنگ حفظ کرده و در سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادی" نیز، موفقيت هاي بيشتري را به ثبت رسانده به گونه اي كه در روز صنعت و معدن، به عنوان واحد نمونه معدني سال 93، موفق به دريافت تنديس و لوح تقدير از وزير صنعت، معدن و تجارت شده است.

این شرکت از سال 86 تا کنون برای هزار و 200 نفر به طور مستقیم و 50هزار نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است .

منطقه زغال دار طبس با وسعتی بالغ بر 30 هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی 2.5 میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی در چهار منطقه، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.