سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

آبرساني به باغات و درختان ناژوان سخت شده است

رييس اداره مادي ها و انهار شهرداري اصفهان افزود: در حال حاضر با خشك شدن چاه هاي اين منطقه آبرساني به باغات و درختان ناژوان سخت شده و در حال حاضر وضعيت آب در منطقه ناژوان به گونه اي است كه آب به برخي از درختان تنومند و چند ساله نرسيده و به تدريج در حال خشك شدن هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، سيد جلال عمراني با بيان اين مطلب گفت: مسئوليت آبرساني به ريه هاي شهر اصفهان كه خود يكي از مناطق گردشگري اين شهر به شمار مي رود. بر عهده استانداري و شركت آب منطقه اي اصفهان است كه هيچ اقدامي در اين رابطه انجام نشده و مديران توضيح خاصي ارايه نمي كنند.

وي با اشاره به اين موضوع كه ميزان آب مورد نياز براي ناژوان چندان قابل توجه نيست افزود: مسيري كه آب بايد طي كند تا به ناژوان برسد، طولاني است و بارها پيشنهاد شده تا سالي دوبار آب براي سيراب شدن فضاي سبز شهر و جلوگيري از خشك شدن چاه ها هر چند كم، جريان پيدا كند كه متاسفانه اين اتفاق نيفتاده و شرايط را دوچندان سخت كرده است.

به گفته وي بخشي از نياز ناژوان از سوي منطقه ۹ و منطقه يك شهرداري تامين مي شود اما اين ميزان آب پاسخگوي مساحت اين پارك جنگلي نيست.

وی ابراز امیدواری کرد: با لوله كشي، كرايه چاه و استفاده از تانكر اين بحران پشت سر گذاشته شود.

عمراني ادامه داد: كم آبي و خشكي رودخانه بر روي فضاي سبز ناژوان به دليل اين كه ريشه بيشتر درختان اين منطقه به طور دائم در آب بوده تاثير گذاشته لذا شهرداري با ارايه تمهيدات لازم از آسيب صد درصد به اين درختان جلوگيري كرده است.

گفتنی است مجموعه پارک جنگلی و باغی ناژوان در جنوب غربی شهر اصفهان و در کنار رودخانه زاینده رود واقع شده که علاوه بر زمین های کشاورزی ،درختان زیادی در اطراف رودخانه قرار گرفته است./س


 

برچسب ها: اصفهان ، درختان ، ناژاوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.