سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

برنامه هاي اجلاس و جشنواره بين المللي ميراث فرهنگي ناملموس تدوين مي شود

شهردار اصفهان از تدوين برنامه هاي اجلاس و جشنواره بين المللي ميراث فرهنگي ناملموس تا ۱۵ شهريور ماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، سيد مرتضي سقاييان ن‍ژاد در جلسه اي با روساي كميته هاي اجلاس و جشنواره ميراث فرهنگي ناملموس با اعلام اين مطلب اظهار داشت: ما براي اينكه بتوانيم مباحث و تمام جزييات اجلاس را پيگيري نماييم تشكيلاتي را پي ريزي نموده ايم كه يكي از اين تشكيلات كميته هاي تخصصي هستند كه بايد در اين رخداد بزرگ كار خود را در ابعاد مختلف دنبال كنند.

وي اذعان داشت: كميته ها بر حسب تقسيماتي كه انجام شده اجرائيات كل اجلاس و جشنواره را برعهده دارند به طور مثال كميته تشريفات اسكان، حمل و نقل و برنامه ميهمانان را بر عهده دارد كه هر كدام سرفصل هاي مجزاي خود را دارد.

شهردار اصفهان تصريح كرد: جشنواره ميراث فرهنگي ناملموس بايد ۷ برنامه را پياده كند و همه اين ها بايستي به طور منظم اجرا شود و مباحث خود را دنبال كنند همچنين نوع برنامه ها و تنوع آن ها كه به ميراث ناملموس برمي گردد از اهميت بالايي برخوردار است و بايد به بهترين شكل انجام شود.

سقاييان نژاد عنوان كرد: محل هاي برگزاري برنامه هاي اين اجلاس و جشنواره، رفت و آمدهاي شهري، مباحث ترافيكي و غيره در جلسه با حضور روساي كميته ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وي افزود: در بحث تبليغات نيز بايد به صورت محلي، منطقه اي، ملي و بين المللي انجام شود كه در اين جلسه اين موضوع نيز مورد بحث قرار گرفت.

شهردار اصفهان تاكيد كرد: لازم است بولتن هايي به زبان هاي انگليسي و فارسي در اين جشنواره تهيه شود و بايد تمام مباحث به صورت محلي، ملي و بين المللي ديده شود كه همه اين مباحث در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت.

سقاييان نژاد تاكيد كرد: در جلسه با حضور روساي كميته هاي اجلاس و جشنواره بين المللي ميراث فرهنگي ناملموس در رابطه با هماهنگي هاي بين كميته ها و نوع مخاطبين مقرر شد برنامه ها به نحوي برگزار شود كه داشته ها و پتانسيل هاي فرهنگي خود را با محوريت مردم و با حضور كشورهاي خارجي به رخ جهانيان بكشانيم تا از نزديك تبلور سنت و فرهنگي كه در ادوار گذشته در اين شهر و در كشور ما شكل گرفته است را ناظر باشيم كه برنامه ريزي لازم در اين رابطه انجام شد.

وي بيان داشت: اين كميته ها جلساتي به صورت هفتگي برگزار مي كنند و هر دو هفته يكبار نيز با شهردار جهت ارائه گزارش جلسه دارند كه در سه ماهه باقي مانده ما بتوانيم هماهنگي هاي لازم را داشته باشيم و قرار است همه برنامه ها تا ۱۵ شهريور تدوين شود و از آن به بعد نقاط ضعف موجود در برخي قسمت ها را برطرف گردد.

شهردار اصفهان گفت: مباحث محتوايي جلسه بسيار خوب بود به طوري كه تقسيات كار بسيار خوبي در كميته ها انجام شده و خوشبختانه تمام كميته ها عقبه هايي دارند و جمعيت هايي با اين كميته ها كار مي كنند كه همه با هماهنگي هاي اين جلسه فعال مي شوند و مي توان اميدوار بود كه برنامه هايي كه براي ايام ۱۶ تا ۲۰ مهرماه براي اين اجلاس و جشنواره پيش بيني شده به خوبي و در شان شهر اصفهان و جمهوري اسلامي برگزار شود.

سقاييان نژاد عنوان كرد: اطلاع رساني رسمي اجلاس تقريبا شروع شده و سايت جشنواره فعال مي باشد، اطلاع رساني بين المللي نيز در هفته جاري و هفته آينده آغاز خواهد شد و به دنبال آن به فراخور برنامه ها از يك ماه ديگر مباحث تبليغات ملي و منطقه اي آغاز مي شود.

گفتني است؛ در ادامه اين جلسه روساي كميته هاي مختلف ضمن ارائه گزارش به شهردار اصفهان، پيشنهادات خود را در جهت برگزاري هرچه بهتر برنامه ها با شهردار اصفهان در ميان گذاشته و در رابطه با اين مسائل به بحث و تبادل نظر پرداختند./س


 
برچسب ها: اصفهان ، میراث ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.