سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطهری‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت پتوهای خیس را شناسایی کند/ ضرورت از بین بردن موانع موجود جهت تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی دولت

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به اهتمام بیشتر قوای سه‌گانه در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: از بین بردن موانع موجود جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از وظایف اصلی قوه مجریه است.

"میرزابابا مطهری‌نژاد" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تاکید "مقام معظم رهبری" در جمع مسئولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف کشوری و لشگری مبنی بر ضرورت توجه در عمل به "اقتصاد مقاومتی"از سوی مسئولان اظهار داشت: عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی با توجه به ابلاغ سیاست‌های آن از سوی "معظم‌له" و نامگذاری سال 93 به اقتصاد نشان‌دهنده عدم رضایت ایشان از حرکت اقتصادمقاومتی است که سرعت در چند ماهه گذشته رضایت ایشان را جلب نکرده است..(اینجا)

وی با اشاره به اهتمام بیشتر قوای سه‌گانه در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: مجلس شورای اسلامی باید قوانین اقتصادی که اصول اقتصاد مقاومتی بر آن استوار است را مورد بازنگری و مسیر را برای حرکت جامعه به این سمت هموار کند.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بخش عظیمی از تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برعهده مردم است، لذا باید بستر فعالیت برای آنها در این عرصه فراهم شود.
 
مطهری‌نژاد به نقش دولت در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: از بین بردن موانع موجود جهت تحقق چنین سیاست‌هایی از وظایف اصلی قوه مجریه است.
 
وی به تئوری پتوهای خیس در میان ژاپنی‌ها اشاره و افزود: ژاپنی‌ها پتوهای خیس را پدیده‌ای می‌دانند که زمانی که بر سر راه و حرکت قرار می‌گیرند موجب کند شدن حرکت در ادامه راه می‌شوند.
 
مطهری‌نژاد گفت: دولت باید پتوهای خیس را شناسایی و موانع موچود را مورد مطالعه قرار دهد تا حرکت به سمت رسیدن به هدف سریعتر شود.
 
وی به مطرح شدن موضوع اعتدال در بیانات "مقام معظم رهبری" در دیدار مذکور اشاره و خاطرنشان کرد: این مسئله به عنوان دغدغه "معظم‌له" به عنوان آسیبی است که در دوره‌های مختلف شاهد آن بوده‌ایم، چرا که شعار و چارچوب‌هایی را که برای حرکت نیاز است موجب می‌شود که مخالفان منزوی شوند که در مقابل بازگرداندن نیروهای فعال به عرصه فعالیت پس از منزوی شدن بسیار دشوار است.
 
مطهری‌نژاد گفت: در دولت یازدهم مصادیقی مشاهده نشده که به بهانه اعتدال شاهد انزوای نیروهای فعال باشیم، اما این مسئله سابقه طولانی در دولت‌های گذشته داشته که به بهانه تفکر یک جریان سیاسی جریان رقیب را منزوی کرده‌اند.
 
عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به توصیه‌ها و هشدارهای "معظم‌له" این سد شکسته شود و تمامی نیروهای فعال با گرایشات مختلف وارد عرصه شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.