سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

افزوده شدن یکصد هزار تن به ظرفیت ذخیره گندم در استان مرکزی

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: سه سیلو در این استان درحال ساخت است که با تکمیل و راه اندازی آنها یکصد هزار تن به ظرفیت ذخیره گندم این منطقه افزوده می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، حسنی افزود: این سیلوها در شهرستانهای زرندیه، کمیجان ساوه در دست ساخت است که مجموع سرمایه گذاری آنها 200 میلیارد ریال است.
وی گفت: مرحله اول سیلوی ساوه راه اندازی شده و طرح تکمیل ظرفیت آن در دست انجام است و سیلوهای کمیجان و زرندیه نیز به ترتیب با40 و 20 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال تکمیل می شود.
مدیر کل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان مرکزی افزود: تاکنون بیش از یکصد و 10 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این سه سیلو صرف شده است.
حسنی گفت : هم اینک در استان مرکزی 10 سیلوی مکانیزه با ظرفیت ذخیره گندم 320 هزار تن فعالیت دارد و ظرفیت انبارها و سیلوهای روباز این استان نیز 200 هزار تن است.
وی افزود : از ابتدای فصل برداشت تاکنون 50 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان در 30 مرکز خرید تضمینی شده و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت این رقم به بیش از 200 هزار تن برسد.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت : قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم گندم مازاد کشاورزان با احتساب هزینه دو درصد سن زدگی و افت چهار و دو صدم درصد 10هزار و 500 ریال است.
حسنی گفت: یکی از برنامه های مهم این شرکت درجه بندی واحدهای تولید آرد و نانوایی ها بر اساس کیفیت است که به زودی عملیات این طرح کلید می خورد.
وی گفت : در این طرح کارخانه های آرد و نانوایی های استان بر اساس فضای فیزیکی، شرایط و روش های خدمت و امکانات سطح بندی می شوند و هدف از آن ایجاد رقابت در این صنف است./س

برچسب ها: افزایش ، ظرفیت ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.