سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عسل؛ طلای موجود در خانه

از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل ، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد ، ولیکن میکروب ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می رود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران،  طبق بعضی از منابع علمی عسل طبیعی در بهبود بیماری های قلبی و گوارشی و ... کمک کرده و یک غذای مفید برای کودکان دو سال به بالا به حساب می آید که در رشد آن ها تأثیر به سزایی دارد، همچنین مصرف آن در کودکان و کهنسالان به علت هضم و جذب سریع حائز اهمیت است.

بررسی ها نشان می دهند، عسل تنها ماده غذایی است که هیچ گاه فاسد نمی شود و از فواید آن کاسته نمی شود از این رو در هر زمانی می توان از فواید آن بهره مند شد.

گفتنی است، با این وجود در عسل مصرفی بیماران دیابتی هرچه قند فروکتوز بیشتر از گلوکز باشد برای آنها بهتر است، به همین دلیل عسل اقاقیا که فروکتوز بیشتری دارد برای بیماران دیابتی توصیه می گردد.

نتایج مطالعات نشان می دهند عسل هزاران خاصیت برای بدن دارد و مانند طلا فواید آن برای بدن ارزش دارد و می تواند جایگزین تمام مواد قندی شود و در درمان زخم و بیماری های عفونی و چشمی و گوارشی کاربرد های زیادی دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عسل ، گوارشی ، دستگاه ، بدن ، ایمنی ، چشمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.