سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خبر داد

تدوین راهنمای جامع مداخلات مددکاران اجتماعی

انجمن علمی مددکاران اجتماعی راهنمای جامعی را برای مددکاران اجتماعی طراحی کرده که به زودی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور رونمایی می‌شود.

 محسن روشن پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌اعتیاد پدیده‌ای است که با ابعاد جسمی روان‌شناختی و  اجتماعی که مداخلات مددکاری ا جتماعی در فرآیند آن نقش به سزایی دارد.
 
وی افزود: یکی از مهم‌ـرین محورهای تأثیرگذاری مداخلات برای درمان و بهبودی اعتیاد توسط مددکاران اجتماعی صورت می‌پذیرد که در حین درمان و پس از بهبودی می‌توانند اثرگذاری مثبتی داشته باشند.
 
روشن پژوه با اشاره به این که با استناد به اسناد بالادستی سازمان بهزیستی به عنوان یکی از مراجع اصلی مداخلات مددکاری اجتماعی در  حوزه اعتیاد شناسایی شده تصریح کرد: در این راستان سازمان بهزیستی با همکاری انجمن علمی مددکاران اجتماعی درتمامی مراکز درمان و حمایت‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های پکیج‌هایی را در قالب 6 بسته تهیه  نموده که به زودی با حضور رئیس محترم سازمان رونمایی می‌شود.
 
وی با اشاره به این که در حال  حاضر وضعیت مددکاران اجتماعی در مراکز درمان نیاز به تدوین یک راهنمایی منسجم برای ارتقا مداخلات و ساماندهی دارد اظهار داشت: استفاده از این راهنما می‌تواند مددکاران اجتماعی را با یک رویکرد علمی منسجم و هماهنگ رو به رو کرده تا بتواند مداخلات فرد را در مراکز با نفوذ و قدرت علمی بیشتری  انجام داده و تأثیر گذاری بیشتری در این امر حاصل شود.
 
روشن پژوه با تأکید بر این که این طرح می‌تواند تأثیر به سزایی داشته باشد خاطرنشان کرد:  این بسته توسط انجمن علمی مددکاران و با استفاده از قدم‌های مختلف علمی شامل پژوهش‌های پیش نیاز بحث‌های متمرکز گروهی و با توجه به نظرات افراد فعال تهیه شده و برای اولین بار  است که در کشور تدوین می‌شود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: تدوین ، مددکاران ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.