سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد

مرگ 12 هزار و 437 نفر در حوادث کار 10 سال گذشته

سازمان پزشكي قانوني کشور ضمن هشدار به افزايش تلفات در حوادث ناشی از كار و تأكيد بر رعايت نكات ايمنی اعلام کرد: در 10 سال گذشته(1383 تا 1392) 12 هزار و 437 نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ سازمان پزشکی قانونی کشور با هشدار در خصوص افزایش تلفات در حوادث ناشی از کار و تأکید بر رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاع یادآور می‌شود، در ۱۰ سال گذشته(۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲) ۱۲ هزار و ۴۳۷ نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ‌های ناشی از حوادث کار طی سال‌های گذشته روندی صعودی داشته است، به طوری که از ۶۹۷ مورد فوتی این حوادث در سال ۱۳۸۳ به یکهزار و ۹۹۴ نفر در سال ۱۳۹۲ رسید.

سازمان پزشکی قانونی کشور با هشدار در خصوص افزایش تلفات در حوادث ناشی از کار و تأکید بر رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاع یادآور می‌شود در ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲) ۱۲ هزار و ۴۳۷ نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، بر اساس آمارهای موجود به طور معمول مرگ‌های ناشی از حوادث کار بیشتر در فصل تابستان رخ می‌دهد به طوری که تنها در تابستان دو سال گذشته به ترتیب ۵۶۸ (سال ۱۳۹۲) و ۴۹۱ (۱۳۹۱) مورد مرگ در تابستان رخ داده است. همچنین سقوط از بلندی، اصابت اجسام سخت، برق‌گرفتگی، سوختگی و کمبود اکسیژن به ترتیب مهم‌ترین دلایل مرگ بر اثر حوادث کار هستند.

در سال گذشته یک هزار و ۹۹۴ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با سال قبل از آنکه تعداد تلفات حوادث کار یک هزار و ۷۹۶ نفر بود، ۱۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش؛ تلفات حوادث کار در سال گذشته یک هزار و ۹۶۷ نفر مرد و ۲۷ نفر زن بودند. همچنین در این مدت استان‌های تهران با ۴۸۸، خراسان رضوی با ۱۵۴ و اصفهان با ۱۳۲ فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با ۹، خراسان جنوبی با ۱۰ و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث کار را داشته‌اند.

 این گزارش همچنین حاکی است در حوادث کار سال گذشته ۹۶۵ نفر به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده‌اند، پس از آن برخورد جسم سخت (۳۷۱) و برق‌گرفتگی (۳۰۳) در رتبه‌های بعدی دلایل مرگ در حین کار قرار می‌گیرند. مطابق آمارهای موجود به طور معمول سقوط از بلندی مهم‌ترین علت مرگ در حوادث کار محسوب می‌شود به نحوی که در سال گذشته ۴۸. ۴ درصد علل مرگ در حوادث کار را سقوط از بلندی در بر می‌گیرد.

در سال گذشته ۲۹ هزار و ۲۳۱ مصدوم حوادث کار شامل یک هزار و ۱۴۴ زن و ۲۸ هزار و ۸۷ مرد به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند. این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۱. ۱ درصد کاهش یافته است.

در دو ماهه ابتدایی سال جاری نیز ۲۸۵ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان باختند. از این تعداد ۲۷۹ نفر مرد و شش نفر زن بودند. آمار تلفات حوادث کار طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷. ۵ درصد بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش؛ آمار مصدومان حوادث ناشی از کار که در دو ماهه نخست امسال به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند چهار هزار و ۴۵۹ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو دهم درصد کاهش یافته است.

در این مدت همچنان استان‌های تهران با ۸۲، خراسان رضوی با ۲۳ و اصفهان با ۱۹ دارای بیشترین آمار در تلفات حوادث کار بودند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.