سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

صعود کوهنوردان خارجی به قله علم کوه

سه گروه کوهنورد خارجی به قله علم کوه صعود کردند

رییس هیات کوهنوردی کلاردشت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:21 کوهنورد خارجی درقالب سه گروه طی دو روز گذشته به قله علم کوه به عنوان دومین قله مرتفع ایران صعود کردند.

فرضی افزود:6 نفر از این کوهنوردان از کشورهای اسکاندیناوی و بقیه نیز از آلمان بودند که صعودشان به علم کوه را دیروز و امروز آغاز کردند.

وی گفت:از ابتدای تیرامسال تاکنون،63 کوهنورد خارجی که بیشترشان از کشورهای استرالیا و آلمان بودند ، وارد این شهرستان شده و به قله علم کوه صعود کردند.

فرضی تعداد کوهنوردان خارجی ورودی سال گذشته به شهرستان را 60 نفراعلام و پیش بینی کرد که امسال استقبال کوهنوردان خارجی بشتر شود.

رییس هیات کوهنوردی کلاردشت با اشاره به اینکه امسال فصل صعود به قله علم کوه با ماه مبارک رمضان و برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی تقارن پیدا کرده است، گفت : تاکنون کوهنوردان کشور به دلایل یاد شده در این منطقه حضور نیافته اند.

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی در حدود 50 هزار نفر درغرب مازندران واقع است و قله علم کوه با ارتفاع چهارهزار و 850 متر در قسمت جنوب غربی این شهر قرار دارد.

این قلّه پس ازدماوند دوّمین قلهٔ مرتفع ایران و دارای فنّی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی در کشوراست.

قله علم کوه ازاواخرماه خرداد تا پایان شهریورهرسال میزبان شمار زیادی از کوهنوردان خارجی از کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، چک، آمریکا، اسپانیا و نیز در تمامی فصول سال از استان های مختلف کشور است./ش/ن


برچسب ها: صعود ، کوهنورد ، علم کوه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.