سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شریعتی در نطق میان‌دستور:

خوزستان در انتظار تدبیر دولت است/ کارون و کرخه خط قرمز ماست

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس با اشاره به مشکل کم‌آبی و بیکاری جوانان در حوزه انتخابیه خود گفت: خوزستان در انتظار تدبیر دولت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران محمدباقر شریعتی نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 17 تیر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد» و از سوی دیگر فرمودند که «مردم خوزستان سعادت را برای خودشان و شرافت را برای وطن‌شان به وجود آوردند».
 
وی ادامه داد: همچنین امام راحل بارها تاکید داشتند که خوزستان شرافت ملت را بیمه کرد و مصیبت‌ها برای همه ملت و سرافرازی هم برای همه است، اما چه زود فرمایشات امام (ره) را به فراموشی سپردیم و تنها مصیبت‌ها بر پیشانی خوزستان باقی ماند.

شریعتی افزود: متاسفانه در حال حاضر مردم این استان از آب آشامیدنی سالم محروم هستند و هنوز بخش‌های زیادی از زمین‌های کشاورزی خوزستان به دلیل کم‌آبی بایر مانده است که  وزارت نیرو باید در این زمینه پاسخگو باشد، چرا که ما خواهان توسعه متوازن همه استان‌ها هستیم.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری اظهار داشت: در صورت اجرای انتقال آب رود کارون، کرخه هر سال شاهد خشکسالی و مخاطرات زیست محیطی، بیکاری و مهاجرت برای مردم خوزستان بر جای خواهد گذاشت، لذا اعلام می‌کنم کارون و کرخه خط قرمز مردم خوزستان است.

وی خطاب به وزیر نیرو ادامه داد: جناب وزیر دست از مخفی‌کاری بردارید و صادقانه به مردم خوزستان بگویید که انتقال آب آن هم به میزان 6 میلیارد متر مکعب از کارون و کرخه به دیگر نقاط ایران در حالی که مردمی که کنار این رودخانه زندگی می کنند و مستحق دریافت آب سالم و شرب هستند چه معنایی دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم اظهار داشت: وزارت نیرو باید به حل مشکلات این استان ملی نگاه کند نه اینکه مقطعی از کنار آن عبور کند؛ باید گفت که تاریخ عادل‌ترین و سخت‌گیرترین قاضی می‌باشد و در مورد شما به طور حتم قضاوت خواهد کرد.


شریعتی با بیان اینکه عدم تامین آب آشامیدنی در برخی شهرستان‌های استان خوزستان تهدیدی جدی برای سلامت مردم این منطقه است، خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: بیش از 10 هزار نفر از مردم این منطقه درخواست اشتغال داشته‌اند و 90 درصد مکاتبات مردم با دفاتر اینجانب در حوزه انتخابیه درخصوص اشتغال می‌باشد و متاسفانه بیکاری جوانان آنها را به ورطه نابودی کشانده، ولی تاکنون هیچ اقدام مثبتی در راستای حل این مشکل انجام نشده است.

وی ادامه داد: در مقابل تقاضای اشتغال جوانان جز اظهار شرمساری چه می‌توان کرد؟ جناب آقای رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید، مردم منتظر تدبیر شما هستند و باید برای حل مشکل اشتغال برنامه‌ریزی‌های بسیاری داشته باشید.

نماینده مردم بهبهان افزود: از وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر راه تقاضا دارم که در راه‌اندازی فرودگاه بهبهان اقدامات جدی انجام دهد چرا که این موضوع از خواسته‌های عموم این منطقه است و بخش خصوصی برای راه‌اندازی آن اعلام آمادگی نموده است، همچنین برخی جاده‌های این شهرستان به دلیل عدم رعایت برخی نکات ایمنی خطرناک بوده و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

شریعتی با تاکید بر اینکه روزانه شهرستان آغاجری 300 هزار بشکه نفت تولید می‌کند، گفت: آیا وقت آن نرسیده است که اقدام به تاسیس شرکت نفت مستقل در این شهرستان شود؟ همچنین مطابق آمارها در شهرستان بهبهان 600 کلاس غیراستاندارد و 650 کلاس غیرمقاوم وجود دارد و مطالبات و معوقات فرهنگیان در این منطقه هنوز به نتیجه نرسیده است که وزیر آموزش و پرورش باید تدابیر ویژه در این زمینه اتخاذ کند.

وی خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: توجه به میراث تاریخی استان خوزستان به فراموشی سپرده شده است و این موضوع سبب شده که مشکلات بسیاری در این منطقه به وجود آید. از سوی دیگر کشاورزان صیفی‌کار به دلیل نبود برنامه‌ریزی‌های لازم دچار ضررهای بسیار شده‌اند که مشخص نیست چه کسی پاسخگوی آنها است.

این نماینده مجلس نهم در پایان یادآوری کرد: بسیاری از روستاها در شهرستان‌های استان خوزستان هنوز فاقد گاز هستند که مسئولان باید در جهت رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.