سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی به رابطه بهره وری و تعاون

بهره وری همپای" تعاون" در توسعه اقتصادی است

تعاوني در كشور ما به ميزان 66 سال از سابقه برخوردار است پس به جا است تا در امر بهره وری به آن اعتماد شود .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بهره وری از مفاهیم علم اقتصاد و مدیریت است که به مقدار کالا و یا خدمات تولید شده در مقایسه با هر واحد از انرژی و یا کار هزینه شده بدون کاهش کیفیت گفته می شود .  این واژه آشنا در علم اقتصاد نزدیکی تنگاتنگ با تعاونی دارد .        

تعاوني در كشور ما به ميزان 66 سال از سابقه برخوردار است پس به جا است تا در امر بهره وری به آن اعتماد شود .

تعاوني‌ در ایران دو هدف عمده اقتصادي و اجتماعي را مدنظر دارند تا علاوه بر افزايش كارايي، اثربخش فعاليت‌ها و تأمين نياز ، رضايت اعضاء را حاصل نمايند. این هدف با تعریف بهره وری همگامی دارد .

این فعالیت اقتصادی  بدليل همفكري ، همكاري ، نظارت و كنترل بر امور ، نقشه بسیار جامع برای بهره وری است .

 بهره‌وري از مزيت‌هاي بسياري در ارتباط با توليد ، ايجاد اشتغال ، صادرات ، كاهش تورم ، شرايط توزيع درآمد و ارزش افزوده ، توسعه عدالت اجتماعي برخوردار است که همین ویژگی ها می تواند زمینه های توسعه بهره وری با تعاون را فراهم کند .

بسته به ثمربخشي قابل توجهي تعاون در ارتقاء بهره‌وري ملي و توسعه اقتصادي اجتماعي كشورها مورد استفاده از آن متفاوت خواهد بود .
 
 *ساماندهي بهره‌وری در بخش تعاون

ايجاد يك شبكه ارتباطاتي كارآمد و مؤثر بين كليه مخاطبان حركت بهره‌وري تضمين كننده و شرط لازم براي ارتقاء بهره‌وري در سطح بخش تعاون است. این طرح به روان‌سازي ارتباطات افقي در بين واحدهاي هم سطح و همتراز كمك مي‌كند.

در صورت ساماندهي وظايف کميته های بهره‌وري و تنظيم ارتباطات في مابين آنها انتظار مي‌رود كه نشر دانش و اطلاعات بهره‌وري در بين مبادله كنندگان آن به سرعت افزايش يافته و يك هم افزايي بالايي در اثر تعاملات حاصل گردد.

 اين «ساماندهي ارتباطي» مي‌بايستي به نحوي صورت گيرد كه آخرين يافته‌هاي مفيد بهره‌وري از متخصصان و عرضه كنندگان آنها در سريع‌ترين و مطمئن‌ترين شيوه ممكن به اتحاديه ها و شرکت های تعاونیها انتقال يابد و در جاي خود نيز در تصميمات وزارت تعاون تأثير معني داري بگذارد . بهره وری باید در کنار بخش تعاون باشد .

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.