سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

برداشت گندم از 435 هزار هکتار از مزارع گندم در استان آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: از 435 هزار هکتار از مزارع گندم در استان آذربایجان شرقی گندم برداشت می شود.

ایرانی فام، در جلسه خرید تضمینی گندم در استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: در استان آذربایجان شرقی 340 هزار هکتار مزارع گندم به صورت دیم و 95 هزار هکتار به صورت آبی  کشت می شود  که کار برداشت گندم در آنها آغاز شده است.

وی، گفت: علیرغم عدم بارندگی و تنش خشکی که در مزارع دیم بود، پیش بینی می شود 700 هزار تن گندم از مزارع گندم استان آذربایجان شرقی برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، افزود: پیش بینی می شود امسال 450 هزار تن گندم موردنیاز مازاد کشاورزان در 174 مرکز خرید سازمان تعاونی روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان شرقی به قیمت تصویبی یک هزار و 50 تومان خریداری شود.

وی، گفت: امسال در اثر سرما و یخبندان و خشکسالی به مزارع گندم خسارت وارد شده است و خسارتی از بابت آفات و بیماری ها وارد نشده است و سن گندم هم کنترل شده است.

وی، گفت: در شهرستان های کلیبر و خداآفرین نیز به علت گرم بودن منطقه برداشت گندم آغاز شده است.

به گفته ایرانی فام، برداشت گندم در استان آذربایجان شرقی تا نیمه شهریورماه ادامه خواهد داشت.

در این جلسه سلیمانی، معاون مالی و اداری بانک سپه استان آذربایجان شرقی نیز گفت: بانک سپه در کشور 5 سال است که پول خرید گندم را پرداخت می کند و اگر به موقع کشاورزان اقدام به افتتاح حساب کنند و مراکز خرید نیز اطلاعات را به موقع ارایه دهند و تأمین اعتبار شود پرداخت ها در اسرع وقت صورت خواهد گرفت.

در این جلسه شاهدی، معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8  نیز از آمادگی 33 سیلوی دولتی و بخش خصوصی در سطح استان آذربایجان شرقی برای خرید گندم مازاد کشاورزان خبرداد.

در این جلسه مهرآرا، رئیس اداره بازرگانی سازمان تعاونی روستایی استان آذربایجان شرقی نیز از آمادگی 141 مرکز خرید این سازمان برای خرید گندم مازاد کشاورزان خبرداد.

در این جلسه غفاری، مشاور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه در بعضی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی سیلو وجود ندارد از آمادگی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی جهت حمایت از بخش خصوصی برای احداث سیلو خبرداد.

غفاری، همچنین خواستار گزارش روزانه میزان خرید گندم توسط مراکز خرید و مدیران جهادکشاورزی شهرستان ها شد.

در این جلسه نظامی فرید، معاون فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: امیدواریم با خرید و پرداخت به موقع پول گندم خریداری شده از سوی مراکز خرید و بانک عامل باعث کوتاه شدن دست واسطه گران خرید گندم شود.
 
انتهای پیام/س

 

 

 

برچسب ها: برداشت ، گندم ، مزارع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.