سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدینه خالی از زائران ایرانی

همزمان با اعزام آخرین کاروان زائران ایرانی از مدینه منوره به مکه مکرمه، باردیگر شهر پیامبر اکرم (ص) خالی از ایرانیان شد و از امروز هیچ زائری از ایران در قبرستان بقیع حضور ندارد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی حج ، آخرین کاروان زائران ایرانی در مدینه منوره با نزدیک شدن به پایان عملیات عمره، پس از مُحرم شدن در مسجد شَجره وارد مکه مکرمه شدند و شهر مدینه از زایران ایرانی خالی شد.

آخرین کاروان زائران ایرانی، عصر دوشنبه با احرام بستن در مسجد شجره و افطار راهی مکه مکرمه شدند و این گروه از زائران سحرگاه امروز حدود ساعت دو بامداد به مکه مکرمه رسیدند و اعمال عمره مفرده خود را انجام دادند.

در حال حاضر حدود یک هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند و زائرانی که امروز به مکه رسیدند تا 10 روز دیگر در این شهر مقدس حضور خواهند داشت و روزه داری را در شهر مکه معظمه تجربه خواهند کرد.

آخرین کاروان زائران ایرانی به مدینه منوره 6 تیرماه اعزام شد و آخرین کاروان زائران ایرانی از مکه مکرمه 26 تیرماه به ایران اسلامی بازخواهد گشت.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، عملیات عمره 93 - 92 از 26 آذر ماه 1392 آغاز و در 26 تیرماه ماه 1393 پایان خواهد یافت.

شرکت های هواپیمایی ایران و عربستان سعودی که کار جابجایی زائران در مسیر ایران و عربستان و برعکس را انجام می دادند در عملیات عمره امسال تاخیرهای کمتری را تجربه کردند.

حسن سرخوش، مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با بیان اینکه عمره ماه مبارک رمضان 15 روزه و 21 روزه است، اظهار داشت: 23 هزار زائر در عمره 15 روزه از 27 تا 31 خرداد به سرزمین وحی اعزام شدند و در عمره 21 روزه که از یکم تیر ماه آغاز و تا 5 تیرماه ادامه داشت، نزدیک 14 هزار نفر اعزام شدند.

مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد اعزام های زائران خانه خدا در ماه مبارک رمضان 65 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در عملیات عمره جاری بیش از 800 هزار زائران ایرانی توفیق حضور در سرزمین وحی را پیدا کردند که این اعزام ها در قالب 2550 پرواز رفت و همین تعداد پرواز برگشت انجام گرفت.

وی ادامه داد: در عملیات اعزام جاری، تعداد ایستگاه ها پروازها 20 ایستگاه بود که تهران بیشترین پروازها و بوشهر کمترین پروازها را به خود اختصاص داد.
برچسب ها: مدینه ، زائران ، ایرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.