سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

اعطا "تسهیلات بانکی" به مجریان طرح زراعت چوب و تولید کنندگان گیاهان داروئی

معاون برنامه ریزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت : به منظور ارتقاء سطح بهره برداری گیاهان داروئی از مراتع و افزایش سطح زیرکشت صنوبرکاری، تسهیلاتی به مجریان اعطا گردیده است .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، علی شرفی افزود :تسهیلات بانکی از محل زراعت چوب به مبلغ 500 میلیون ریال به تعداد یک فقره برای صنوبر کاری وتسهیلات بانکی از محل کمکهای فنی اعتباری(کشت گیاهان داروئی) مبلغ یک میلیارد ریال به تعداد 6 فقره طرح و به بانکهای عامل شهرستان معرفی گردیده است .
وی گفت : از مشکلات تسهیلات بانکی می توان به عدم ابلاغ به موقع اعتبارات در هر سال با توجه به زمان اجرای طرح ها و پروژه ها ، عدم تمایل بانکهای عامل نسبت به پرداخت تسهیلات به بخش منابع طبیعی و آبخیزداری و سخت گیری بیش از انتظار و اخذ وثیقه سنگین و همچنین بدهی سر رسیده شده افراد متقاضی وام و دیر بازده بودن طرحهای منابع طبیعی اشاره کرد .
وی افزود : چنانچه تسهیلات بانکی با مبالغ درخواستی این اداره کل در موعد مقرر ابلاغ و تخصیص داده شود از طریق ادارات شهرستان اطلاع رسانی خواهد شد و متقاضیان واجد شرایط می توانند درخواست خود را به ادارات شهرستان محل سکونت خود تسلیم و چنانچه مورد تایید باشد برای افراد متقاضی تا سقف 10 میلیارد ریال طرح تهیه و به بانکهای عامل معرفی خواهند شد.
شرفی در پایان افزود: با توجه به اهمیت و ارزش منابع طبیعی به عنوان بستر حیات و توسعه پایدار کشور و همچنین تاثیرات زیست محیطی عرصه های منابع طبیعی توجه مسئولین مربوطه به منابع طبیعی بخصوص تخصیص اعتبارات لازم می تواند به زیر ساختهای اساسی کشور کمک کند ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.