سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 11 درصدی اعتبارات دولت به آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: درصد اعتبارات دولت در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 11 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی حسن فانی در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب گفت: درصد اعتبارات دولت در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 11درصد رشد داشته است و این درحالی است که اعتبارات آموزش و پرورش 26درصد رشد داشته و این نشان دهنده عنایت بیشتر دولت یازدهم بوده است.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سال 80 ، 23 درصد از اعتبارات دولت دراختیار آموزش و پرورش بوده و این درحالی است که این اعتبارات در سال 93 از 23 درصد به 13 درصد رسیده است ،البته سال گذشته اعتبارات آموزش و پرورش 12.5 درصد بوده است که در دولت یازدهم به سیزده درصد افزایش پیدا کرده است.


وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه کشور است اظهار داشت: آموزش و پرورش در کشور در 105 هزار مدرسه، 12.5 میلیون دانش آموز، حدود 1میلیون نفر معلم و پرسنل آموزش و پرورش و حدود 750 منطقه آموزشی و پرورشی و 32 اداره کل آموزش و پرورش در کل کشور فعالیت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه درحال حاضر حدود 45 درصد دانش آموزان دختر و 51 درصد دانش آموزان پسر مشغول به تحصیل هستند بیان داشت: سهم دانش آموزان در مدارس غیر دولتی حدود 1 میلیون دانش آموز است به عبارتی از 12میلیون دانش آموز ، 1 میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی و مابقی در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند.

فانی با اشاره به اینکه طی سه سال آینده حدود 10 درصد کارشناسان آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند تصریح کرد: این موضوع برنامه ریزی سنگینی برای تامین نیروی انسانی را طلب می کند و این درحالی است که سهم اعتبارات آموزش و پرورش از اعتبارات دولت اخیر مرتب کاهش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: 28هزار میلیارد تومان کل اعتبارات آموزش و پرورش است که حدود 98 درصد این اعتبارات حقوق کارکنان را تشکیل می‌دهد.

فانی تاکید کرد: بر اساس این گزارش رقم قابل توجهی برای انجام سایر فعالیت‌ها برای آموزش و پرورش باقی نمی ماند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش زیرساخت منابع مالی کشور را تامین می‌کند اظهار داشت: این ادعا درست است که آموزش و پرورش عامل اصلی توسعه پایدار است و در داخل آموزش و پرورش نقش معلم به عنوان رکن اصلی و ممتازی است و این درحالی است که معلمان ما به دلیل مشکلات فراوانی که با آن دست به گریبان هستند از انگیزه لازم برخوردار نیستند و نمی‌توانند در فرایند تعلیم و تربیت نقش اصلی خود را ایفا کنند.

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: آموزش و پرورش صرف اتکا به بودجه ‌های دولتی امکان اداره شدن را ندارد همه دولتهای بعد از انقلاب توجهشان به آموزش و پرورش بوده اما عملاً آموزش و پرورش آن چیزی که می‌خواستیم نشده است.

فانی تأکید کرد: در قانون بودجه سال 93 لایحه‌ای پیشنهاد دادیم که بتوانیم فضاهای آموزشی خود را که در موقعیت تجاری هستند تبدیل به احسن و واگذار کنیم که این لایحه خوشبختانه از سوی دولت و مجلس تصویب شد و در این زمینه شورا و شهرداری تهران می تواند کمک خوبی به آموزش و پرورش کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهر تهران به گونه‌ای است که مرکز شهر مرتب در حال خالی شدن از دانش آموز و اطراف شهر مرتب در حال پر شدن از دانش آموز است اظهار داشت: بافت داخل شهر و اطراف شهر را در تملک زمین و احداث فضای متناسب با رشد جمعیتی که به سمت اطراف تهران و به خصوص غرب و شرق است را شورا و شهرداری در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

وی گفت: متاسفانه برخی زمینها و فضاهای آموزشی در برخی موارد با تغییر کاربری به مسکونی تبدیل شده اند و این موضوع مشکلات جدی در خصوص ایجاد و احداث فضاهای آموزشی ایجاد خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود : تفاهم نامه‌ای را با وزارت ورزش و جوانان به مشارکت گذاشته‌ایم این تفاهم نامه را می توانیم با شهرداری تهران نیز انجام دهیم تا برخی مدارسی که تحت عنوان هیات امنایی اداره می‌شوند از امکانات قانونی آنها استفاده کنیم.

فانی با اشاره به اینکه شورای شهر تسهیلات خوبی در خصوص صدر و مجوز ساخت مدرسه داشته است خاطر نشان کرد: در خصوص صدور مجوز ساخت مدرسه هر چند شورای تسهیلات خوبی داشته است اما انتظار می‌رود این تسهیلات بیشتر شوند و با حذف مراحل اداری نسبت به ساخت مدارس اقدامات لازم را انجام دهیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: مشکلات ، مجوز ، مدرسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۵:۲۵ ۱۷ تير ۱۳۹۳
با سلام لطف کنید افزایش درصدی حساب بانکی مدیران مدارس را بررسی کنید و یا دوستانشان در اداره مربوطه آنهم در ایام امتحانات
لطفا سرایداران ثروتمند را شناسائی کنید
بازررسی دقیق از مدارس انجام دهید نه سرسری که واقعا اوضاع مدارس افتزاح می باشد از هر لحاظ که بخواهید
رابطه مدیران با اولیائ دانش آموزان و .....
دست بردن دبیران در برگه ی دانش آموزو دریافت وجه بابت نمره و اصلاح نمرات و .....