سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

آتش سوزی، ۳۰ هکتار از جنگل‌های سفیدکوه خرم آباد

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: ۳۰ هکتار از جنگل های منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد بر اثر چند فقره آتش سوزی از بین رفت و خسارات زیست محیطی زیادی را بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ فتحی بیرانوند افزود: متأسفانه بر اثر بروز چند فقره آتش سوزی در این منطقه حفاظت شده و عدم وجود تجهیزات لازم حدود 30 هکتار از جنگل های این منطقه طعمه آتش شد و در آتش سوخت.
بیرانوند تصریح کرد: در این آتش سوزی ها که در روزهای اخیر در این منطقه روی داد، تیم های اطفا حریق محیط زیست با تلاش نیروهای ارتش، هلال‎احمر، منابع ‎طبیعی و آتش‎نشانی موفق به مهار و خاموش کردن آتش سفیدکوه شدند که صعب‎العبور بودن منطقه و نیز تاریکی شب از جمله دلایل طولانی شدن زمان مهار و خاموش کردن این حریق بود.
مدیرکل محیط زیست لرستان بیان کرد: علت اصلی وقوع آتش سوزی در این منطقه وجود علف های خشک بوده است به دلیل وزش باد در ارتفاعات این آتش سوزی در سطح کوه گسترش پیدا کرده است و سبب آتش سوزی قسمت زیادی از کوه شده است.
وی اظهار کرد: علت اصلی کندی عملیات مهار آتش سوزی و گسترش آتش این بود که آتش سوزی در ارتفاعات به وقوع پیوسته بود که به دلیل عدم اعزام بالگرد به منطقه ماموران آتش نشانی مجبور شدند پیاده به سوی محل آتش سوزی حرکت کنند که تا کنون هم از تلفات جانوری ناشی از این آتش سوزی گزارشی ارائه نشده است.
فتحی بیرانوند افزود: از جمله خسارات وارد شده به این منطقه حفاظت شده می توان به از بین رفتن نهال ها، اسیب رساندن به خاک و بذر جنگلی، خسارت به گردشگاه ها، از بین رفتن منازل و دام های روستائیان حاشیه این منطقه اشاره کرد
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: آتش سوزی ، هکتار ، جنگل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.