سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

از سرمایه گذاران صنعت فرش در ریگان حمایت می شود

رییس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان ریگان گفت: افرادی که قصد سرمایه گذاری درحوزه صنعت فرش درشهرک صنعتی را داشته باشند، حمایت می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، پرویز جلالی، تخفیف 50 درصدی به سرمایه گذارانِ این بخش در شهرک صنعتی را از تمهیدات اندیشیده شده عنوان کرد.

وی به قابلیت های سرمایه گذاری در صنعت فرش شهرستان ریگان اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت انسانیِ خلاق و ماهر به ویژه درروستاها ومناطق عشایری وجود دارد که بنیه مالی ندارند اما می طلبد کارگاه های قالیبافی راه اندازی شوند تا این افراد ضمن اشتغال، به اقتصاد خانوادهایشان نیزکمک کنند.

جلالی با بیان اینکه فرش ریگان زبانزد بوده است، تصریح کرد: هنر قالیبافی ازدیرباز درریگان وجود داشته است ، به خصوص زنان روستایی وعشایر مهارت مثال زدنی دراین مورد داشتند اما متأسفانه چندسالی این هنر ناب به فراموشی سپرده شده بود.

وی برگزاری دو دوره آموزشی فرش دستباف به صورت رایگان و ایجاد بانک اطلاعاتی قالیبافان را از اقدامات صورت گرفته برشمرد وگفت: دردوره های آموزشی، 70 قالیباف ، رایگان با موضوعات روز قالیبافی از جمله طرح های مورد سلیقه ی بازار آشنا شدند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ریگان با اعلام اینکه این افراد متقاضی اشتغال هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه کارگاهی برای متقاضیان وجود ندارد لذا با راه اندازی کارگاههای قالیبافی شکوفایی این صنعت و اقتصاد شهرستان را شاهد خواهیم بود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.