سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

راه‌اندازی پایگاه فرعی اطفای حریق در سردشت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: محل مورد نظر پایگاه هوایی اطفای حریق فرعی در سردشت توسط اکیپ کارشناس با تامین اعتبارات امسال عملیاتی خواهد شد.

یوسفعلی ابراهیم‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: امسال میزان بارش در فصل بهار در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته و این موضوع موجب خشک شدن مراتع و در نتیجه ایجاد بستر مناسب جهت ایجاد حریق فراهم شده است.

وی ادامه داد: سه ماه نخست امسال خوشبختانه طبق بررسی‌های انجام شده و آمار تهیه شده تاکنون هیچ‌گونه آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها گزارش نشده و این موضوع ناشی از راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ و کنترل مستمر است.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تفاهمنامه‌ای بین وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی امضا شده، ادامه داد: در استان نیز از طریق معاونت عمرانی استانداری نشستی انجام و تفاهمنامه‌هایی امضا شد که در این تفاهمنامه حدود پنج پایگاه هوایی اطفای حریق فرعی در استان از طریق استانداری به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه پنج پایگاه هوایی اطفای حریق فرعی در شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر، ارومیه، خوی و ماکو در نظر گرفته شده، اعلام کرد: از طریق سازمان یگان حفاظت هیئتی برای بررسی موضوع وارد استان شده که اولویت نخست راه‌اندازی پایگاه فرعی اطفای حریق شهرستان سردشت است.

ابراهیم‌پور ادامه داد: محل مورد نظر پایگاه هوایی اطفای حریق فرعی در سردشت توسط اکیپ کارشناسی از تهران مورد تایید قرار گرفته و با تامین اعتبارات امسال استارت کار زده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور دو پایگاه اصلی هوایی اطفای حریق در گلستان و کرمانشاه و دو پایگاه فرعی اطفای حریق در سمنان وجود دارد که در صورت تامین اعتبارات لازم آذربایجان غربی دومین استانی خواهد بود که دارای پایگاه هوایی اطفای حریق فرعی در کشور خواهد شد.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه در شرایط موجود و با توجه به کاهش بارندگی بستر جهت حریق آماده بوده، خواستار شد: افرادی که جهت تفریح در مراتع، جنگل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اقدام به ایجاد حریق می‌کنند با اطمینان از خاموشی آتش محل را ترک کنند تا منطقه دچار حریق نشود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی باید به عنوان اموال بیت‌المال برای نسل‌های آینده حفاظت شود، تصریح کرد: کاهش بارندگی‌ها در اثر تعلیف غیرمجاز و تخریب‌ها بوده که موجب تغییر اکوسیستم جغرافیایی منطقه می‌شود که باید به نحوی از منابع طبیعی حفاظت شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: فرهنگ‌سازی اهمیت منابع طبیعی در بین اقشار مختلف جامعه یکی از راه‌های موثر در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی است/س.

برچسب ها: سردشت ، یگان ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.