سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لوئیس همیلتون سیلوراستون را فتح کرد

همیلتون بریتانیایی، با پیروزی در گرندپری خانگی خود موفق شد تا اختلاف خود با رزبرگ را در صدر جدول رده بندی به ۴ امتیاز برساند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران همیلتون موفق شد تا ۵۲ دور مسابقه را در ۲ ساعت و ۲۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه ۹۴ هزار ثانیه طی کند و نفر اول مسابقه شود. والتری بوتاس از تیم ویلیامز نیز دوم شد و دنیل ریکاردو از تیم ردبول در رده سوم قرار گرفت.

همیلتون که دور تعیین خط بدی را در روز شنبه سپری کرده بود و مجبور بود تا مسابقه را از رده ششم آغاز کند، در همان ابتدای کار از فتل سبقت گرفت و یک رده را کسب کرد. بعد از شروع مجدد مسابقه که به دلیل تصادف کیمی رایکونن و نیاز به ترمیم گاردریل های کناره پیست، شاهد یک ساعت توقف مسابقه بودیم، همیلتون در ۳ دور موفق شد تا از مگنوسن و باتن نیز سبقت بگیرد و ادامه مسابقه را پشت سر هم تیمی خود نیکو رزبرگ طی کند. بعد از کناره گیری رزبرگ در دور ۳۲ که اولین مسابقه فصل ۲۰۱۴ این راننده آلمانی بود که به خط پایان نمی رسید، همیلتون رده اول را در اختیار گرفت و تا پایان این رده را حفظ کرد و با اختلاف نزدیک به نیم دقیقه از والتری بوتاس، پیروز مسابقه بریتانیا شد.

والتری بوتاس فنلاندی که اولین سکوی خود را دو هفته پیش در گرندپری اتریش تجربه کرده بود، امروز موفق شد تا بهترین نتیجه دوران فرمول یک خود را کسب کند و در سکوی دوم بایستد. این در حالی بود که بوتاس مسابقه را از رده ۱۴ شروع کرده بود و سبقت های زیادی برای کسب این رتبه انجام داد.

دنیل ریکاردو راننده استرالیایی تیم ردبول که مسابقه را از رده هشتم شروع می کرد موفق شد با سبقت های متوالی در ابتدای مسابقه و سپس مصرف بهینه لاستیک و اجرای خوب استراتژی، چهارمین سکوی این فصل خود را کسب کند و با فاصله کمتر از ۱ ثانیه نسبت به جنسن باتن از خط پایان عبور کند و سوم شود

بعد از جنسن باتن که رانندگی یکنواختی در طول مسابقه داشت و چهارم شد، سباستین فتل و فرناندو آلونسو دوئل طولانی مدتی را در پیست داشتند که در نهایت با پیروزی راننده ردبول به پایان رسید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.