سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

خراسان جنوبی مهد پرورش پدر پنج علم ایران

خراسان جنوبی ، این خطه از ایران اسلامی مهد پرورش پدر پنج علم ایران پروفسور گنجی (هواشناسی ) ، پروفسور معمتد نژاد (علم ارتباطات ) ، شکوهی (علوم تربیتی ) ، بلالی مود (سم شناسی ) و محمد اسماعیلی رضوانی (تاریخ معاصر ) است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ استاندار خراسان جنوبی درنشست کاری با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان این مطلب گفت: این امر توجه جدی مسئولان کشور را در بعد علمی به این استان را می طلبد .

خدمتگزار خواستار توجه جدی به زیر ساختهای علمی و فناوری در استان محروم خراسان جنوبی شد.

وی خاطرنشان کرد: عدم وجود زیرساختهای اساسی در استان و صنایع مادر در منطقه بواسطه دورری از مرکز سبب مهاجرت نخبگان و متخصصان به مرکز کشور و سایر مراکز استانهای برخوردار و بزرگ شده است.

وی یادآور شد: عدم وجود اشتغال پایدار در امور دانش بنیان و نیز فقدان پروژه های کلان در استان را از دیگر مشکلات در این زمینه است.

خدمتگزار تصریح کرد: سرعت بخشیدن به توسعه علم و فناوری و علوم مرتبط در این زمینه در استان از مهم ترین درخواستهای استان خراسان جنوبی است.

استاندار به تصمیمات مهم این جلسه اشاره کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد 20 میلیارد ریال از محل مصوبات هیات دولت در ارتباط با موضوعات علمی و فناوری استان که تا کنون اقدام جدی در زمینه اجرایی شدن آن نشده است ظرف 2 هفته آینده به مجموعه های ذیربط از جمله حمایت از زیرساختهای علمی در دانشگاه بیرجند ، پارک علم وفناوری و کانون های زرشک و عناب اختصاص یابد./ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.