سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

افرادی که چشمشان کمتر از یک نمره ضعیف است، لیزیک نکنند

‌یک چشم پزشک از افرادی که چشم آنها کمتر از یک نمره ضعیف است خواست تا از انجام عمل لیزیک منصرف شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر فریبا شیخی شوشتری، با اشاره به تغییر سایز چشم در سن بلوغ، خاطرنشان کرد: عمل لیزیک چشم زمانی انجام می شود که عیب انکساری چشم بیمار ثابت شده باشد.

وی اظهار کرد: به همین منظور از سن 18 سالگی به بعد به مدت شش ماه تا یکسال شماره عینک بیمار مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم تغییر آن عمل لیزیک برای بیمار انجام می‌شود.

شیخی شوشتری، زنان باردار و شیرده را از انجام عمل لیزیک منع و اظهار کرد: در مادران باردار و شیرده به دلیل تغییرات هورمونی ترمیم قرنیه با مشکل مواجه می‌شود و بهتر است این افراد از انجام عمل لیزیک در این دوران خودداری کند.

این متخصص چشم خاطرنشان کرد: همچنین افراد با بیماری‌های زمینه‌ای و سیستمیک و نیز بیماران دیابتی وابسته به انسولین به جهت تاخیر در روند ترمیم قرنیه قادر به انجام عمل لیزیک نیستند.

وی اظهار کرد: وجود بسیاری از بیماری‌های چشمی در افراد نیز مانع انجام لیزیک چشم خواهد بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه خشکی شدید چشم، حساسیت فصلی شدید و عفونت چشم را از دیگر موانع انجام عمل لیزیک چشم برشمرد.

شیخی شوشتری بیان کرد: قبل از انجام لیزیک، پزشک اطلاعاتی را از بیمار در خصوص بیماری‌ها گرفته و معایناتی بر روی او انجام می‌شود تا آمادگی او را به جهت انجام عمل لیزیک مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: همچنین معایناتی بر روی قرنیه چشم بیمار انجام خواهد شد و در صورت نازک بودن قرنیه و یا قوزدار بودن آن بیمار قادر به انجام عمل لیزیک نخواهد بود.

شیخی شوشتری با بیان اینکه هر عمل جراحی در دنیا با عوارضی همراه است، بازگشت نمره چشم، عفونت قرنیه و خشکی چشم را از جمله عوارض لیزیک برشمرد.

این متخصص چشم با توجه به عوارض گفته شده از بیمارانی که چشم آنها به میزان نیم تا یک نمره ضعیف است خواست تا از انجام عمل لیزیک خودداری کنند.

وی افزود: این بیماران به راحتی می توانند بدون عینک به زندگی عادی خود ادامه دهند و این میزان ضعیفی چشم ارزش پذیرفتن ریسک عمل لیزیک و عوارض احتمالی آن را ندارد.

شیخی شوشتری خاطرنشان کرد: عمل لیزیک در افراد بالای 40 سال تنها منجر به بهبود دوربینی آنها شده و نزدیک بینی آنها همچنان باقی خواهد ماند.

انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: کرمانشاه ، لیزیک ، چشم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.