سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

یک‌هزار میلیارد تومان کمبود اعتبار در بیمارستانهای آموزشی/ برای بودجه‌ سال 93 امکان مانور وجود ندارد

ضیایی گفت: ما در بحث اعتبارات در دانشگاههای علوم پزشکی دچار نقصان جدی هستیم و این اعتبارات با توجه به افزایش تورم به صورت ثابت باقی مانده است.

سید امیرحسین ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کل سیستم آموزشی کشور با مشکلات جدی روبرو است و با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در آموزش هزینه از دست رفته نیست، باید مورد توجه سیاست‌گذاران قرار بگیرد.

وی افزود: اعتبارات دانشگاههای علوم پزشکی متناسب با میزان تورم افزایش پیدا نکرده است و بخش مهمی از اعتبارات صرف حقوق هیئت علمی می‌شود.

وی ادامه داد: یک اتفاق همزمانی که رخ داده این است که با کاهش اعتبارات تعداد دانشجویان افزایش پیدا کرده است و این منجر می‌شود که نتوانیم تجهیزات و فضاهای کافی تامین کنیم.

ضیایی خاطرنشان کرد: ما در بیمارستانهای آموزشی 1000 میلیارد تومان اعتبار برای تهیه تجهیزات کمبود داریم و برای تامین این اعتبار در بودجه سال 93 نمی‌توانیم مانور بدهیم و امیدواریم با کمک دولت و مجلس این اعتبار در بودجه سال 94 در نظر گرفته شود.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
دکترجراح منصف
۱۳:۵۵ ۱۶ تير ۱۳۹۳
باسلام دولت می تواند این هزینه را از دکترهای جراح که درکلینک های خصوصی کارمی کنند وماهیانه درامد میلیاردی دارند در یافت ودرقسمت بهداشت هزینه کند.
reza
۱۳:۲۵ ۱۶ تير ۱۳۹۳
خو وقتی حقوقای کهکشانی و ملیونی میدن هیئت علمی ها دیگه چیزی تهش نمیمونه ؟؟؟ چار باید هیئت علمی حقوق های بالای 10 ملیون بگیرن ؟//چه کار شاقی انجام میدن ؟؟
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۶ تير ۱۳۹۳
بهترین کار برای رفع مشکل بودجه بیمارستانهای اموزشی گرفتن هزینه تحصیل از دانشجویان پزشکی پس از فراغت از تحصیل واشتغال بصورت اقساطه