سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

رونق صنایع دستی در شهرستان پردیس با تضمین فروش‌ صنایع دستی تولیدی هنرمندان

فرماندار شهرستان پردیس گفت: اگر فروش‌ کالاها و صنایع دستی تولیدی هنرمندان پردیس تضمین شود، قطعاً این حرفه رونق پیدا می‌ کند.

مرتضی حیدری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: صنایع دستی تاریخ پرافتخار ایران را نشان می ‌دهد و مشاهده هر قسمت از هنرهای ایران انسان را به هیجان می ‌آورد.

وی ادامه داد: این هنرها نشان می ‌دهد که اصالت، فرهنگ، آداب و رسوم این مردم ریشه در تاریخی کهن دارد و از همان ابتدا مردم نجابت، صلابت، امنیت و آرامش را در همه تولیداتشان مدنظر داشتند.

حیدری با بیان اینکه مشاهده صنایع دستی، انسان را به سمت تاریخ کهن ایران هدایت می‌ کند، افزود: این تاریخ مملو از افتخار و عظمت برای ملت ایران است.

فرماندار شهرستان پردیس تصریح کرد: اکنون به خود می‌ بالیم و احساس عزت می ‌کنیم که دارای چنین پیشینه‌ ای هستیم و از خداوند می ‌خواهیم کمک کند تا بتوانیم این هنرها را احیا کنیم.

وی ادامه داد: این موضوع باعث ایجاد اشتغال و درآمد زایی خیلی از خانواده‌ ها می‌ شود؛ اگر زمینه صادرات را فراهم کنیم، قطعاً فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ترویج و گسترش پیدا می ‌کند.

حیدری با اشاره به اقدامات فرمانداری پردیس در این زمینه افزود: با توجه به تازه تأسیس بودن فرمانداری، اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است؛ اما به ذهنمان رسید که از این به بعد، مقدمه برگزاری چنین نمایشگاه‌ هایی را فراهم کنیم/س.


برچسب ها: صنایع ، پردیس ، هنرمندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.