سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ عضو شورای عالی استانها خبر داد:

مصوبه تامین آب پردیس از سد لتیان راکد مانده است

محمد قانبیلی گفت : مصوبه برداشت هزار لیتر بر ثانیه از ذخیره آبی سد لتیان جهت تامین آب پردیس راکد مانده و روی میز مسئولان پردیس خاک می خورد .

محمد قانبیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد سیاست های شورای عالی استانها گفت : مشکل کم آبی در شهرستان پردیس با وجود مصوبه ای هشت ساله مبنی بر برداشت هزار لیتر بر ثانیه از آب سد لتیان با روند اجرایی این مصوبه برطرف خواهد شد .

وی با اشاره به ساماندهی سیستم فاضلاب شهری در شهرستان پردیس به عنوان روش رفع معضل کم آبی در این منطقه اضافه کرد : احداث چهار تصفیه خانه در این شهرستان راهکاری مناسب برای ریشه کنی معضل کم آبی در پردیس است و از این طریق بحث کشاورزی نیز از زیر سایه بی آبی خارج خواهد شد .

عضوشورای عالی استانها با معرفی نمایندگانی به کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی به فیلتری در راستای انعکاس مشکلات استانها در زمینه های مختلف و حل آنها در صحن علنی مجلس تبدیل شده است .

عضو شورای عالی استانها در ادامه این مطلب افزود : مشکلات زیر بنایی در شهرستانها در حوزه های آب و برق و گاز و به ویژه بهداشت و درمان در راس سیاست های شورای عالی استانها در محدوده برنامه ریزی های کلان استانی در راستای تقویت زیر ساخت ها در استانهای کشور قرار گرفته است .

قانبیلی با اشاره به معضل کم آبی و کاهش ذخایر آبی را معضلی کشوری دانست و تصریح کرد : بیشتر استانها و شهرستانهای کشور با مشکلاتی نظیر کم آبی مواجه می باشند و مسئولان استانها برای رفع این مشکل بزرگ به سمت بهره مندی بیشتر از آب سد ها جهت تامین آب مورد نیاز مردم روی آورده اند .

عضو شورای عالی استانها با تاکید بر اینکه ساماندهی سیستم فاضلاب ها یک راه میانبر برای رفع مشکل کم آبی و جریان سازی آن به سمت تامین آب مورد نیاز برای فضای سبز و مزارع کشاورزی است ، اضافه کرد : اکثر استانها و شهرستانهای کشور در سیستم فاضلاب شهری مشکل دارند و برای رفع این معضل باید سیستم فاضلاب شهری را ساماندهی کنند ./س


برچسب ها: آب ، پردیس ، سد لتیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.