سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمود عباس تحقيق بين المللی در مورد جنايات رژيم صهيونيستی را خواستار شد

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه از سازمان ملل خواست تا یک کمیته بین المللی حقیقت یاب را برای بررسی آنچه که او جنایات کنونی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها توصیف کرد تشکیل دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا؛  عباس این درخواست را بعد از ملاقات با رابرت سری فرستاده ویژه سازمان ملل برای فرایند صلح خاورمیانه در شهر رام الله در کرانه غربی مطرح کرد.
درخواست عباس در یک نامه رسما به سری تحویل داده شد و قرار است در اختیار بان کی مون دبیرکل سازمان ملل قرار گیرد.
عباس بعد از این ملاقات به خبرنگاران گفت او خواستار آن است که یک کمیته بین المللی « جنایات تروریستی اسرائیل » علیه مردم فلسطین از جمله جنایت زنده زنده سوزاندن یک نوجوان فلسطینی در بیت المقدس را بررسی کند.
عباس افزود نیروهای اسرائیلی در عملیات خود در کرانه غربی در طول دو هفته گذشته 16 فلسطینی را که در بین آنها زن و کودک هم وجود داشت به قتل رسانده اند.
عباس همچنین خواستار حمایت بین المللی از فلسطینی ها شد و افزود آنچه که او آن را « عملیات تروریستی گروههای شهرک نشین » نامید در نیمه اول سال 2014 تا 41 درصد افزایش پیدا کرده است.
عباس اظهار داشت رهبری فلسطین برای یک رشته اقدامات جهت مقابله با تهاجم شهرک نشینان و همچنین حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه آماده می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.