سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتکار تاکيد کرد

فراهم کردن زیرساخت های لازم برای دستیابی به شاخص های سازمان سبز/ دفتر پژوهش و توسعه فناوری باید چراغ راه سازمان حفاظت محیط زیست باشد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارائه سند شاخص ها و اهداف توسعه پایدار از مهم ترین وظایف کارکنان دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست معاونت آموزش و پژوهش با تأکید بر نقش مهم کارکنان این دفتر در ارتباط با ارائه پیشنهادات لازم و اقدامات قابل انجام برای حفظ محیط زیست به منظور ثبت در اسناد بالادستی، گفت: تمامی کارکنان این دفتر باید تلاش کنند تا نقشی پر رنگ تر در حوزه تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها داشته باشند.
 
ابتکار تأکید کرد: اختصاص بخش قابل توجهی از برنامه ششم توسعه کشور به مبحث اقتصاد محیط زیست به ویژه ارزشگذاری اقتصادی منابع و ارزیابی راهبردی محیطی، همچنین ارزیابی پروژه ها در گرو تلاش کارکنان این دفتر است.
 
معاون رئیس جمهور از کارکنان این دفتر خواست: تعامل با وزارتخانه های ذی ربط از جمله وزارت اقتصاد و دارایی و تشکیل جلسات هم اندیشی اقتصاد محیط زیست را به منظور اجرایی شدن مباحث تئوریک اقتصاد محیط زیست در دستور کار خود قرار دهند.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با یاداوری اهمیت گسترش توسعه پایدار به منظور حفظ محیط زیست، گفت: ارائه سند شاخص ها و اهداف توسعه پایدار از مهم ترین وظایف کارکنان دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست است.
 
بنابراین گزارش، ابتکار سپس از دفتر پژوهش و توسعه فناوری معاونت آموزش و پژوهش بازدید و در دیدار با کارکنان این دفتر، گفت: دفتر پژوهش و توسعه فناوری باید چراغ راه سازمان حفاظت محیط زیست باشد.
 
معاون رئیس جمهور از کارکنان این دفتر خواست با ارائه برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت در حوزه پژوهش های کاربردی و استفاده بهتر و بیشتر از فنآوری های نوین در حوزه محیط زیست، سازمان حفاظت محیط زیست را به سمت سازمانی دانش بنیان هدایت کنند.
 
فراهم کردن زیرساخت های لازم برای برگزاری دوره های آموزشی مجازی، برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس و خروج کاغذ از سیستم مکاتبات اداری به منظور ارتقاء سازمان حفاظت محیط زیست به سازمانی پیش رو در زمینه حفظ محیط زیست و دستیابی به شاخص های سازمان سبز از جمله درخواست های ابتکار از کارکنان دفترآمار و فناوری اطلاعات معاونت آموزش و پژوهش در این بازدید بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ، سند ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
کیارش چرخ گرد
۰۸:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۳
من تشکر می نمایم از خانم ابتکار. لطفاٌ اگر دسترسی به ایشان دارید بفرمایید یک کار جهادی برای جمع آوری زباله از وجب به وجب سرزمین اسلامی انجام دهند. به طور مثال با نیرو ی دانش آموزی و سر باز ها و داوطلبان مردمی. گوشه گوشه ی مملکت کنار جاده ها رود ها مراتع و جوی ها سد ها و ... زباله انباشته شده است. لطفاٌ صدا و سیما هم از همه ی کانال ها و ظرفیت های خودش دایماٌ با تبلیغات این مهم را آموزش و تذکر دهد. آموزش و پرورش هم طرحی جدید در کتب درسی اعمال نماید. جداٌ برای مسلمان شیعه ی علوی وطن پرست این وضع ناهنجار زشت و مایه ی شرم است. این چه عادت و چه فرهنگی است. لطفاٌ برای سه استان شمالی طرح های مدرن بازیافت و جمع آوری و دفع زباله را از پیشرفته ترین کشور های دنیا بیاورید و فعالٌ از فکر بومی در این مهم استفاده نفرمایید. بعضی اوقات خلاقیت وقتگیر است و کپی نمودن و استمداد کمک از خارج از کشور موثر و مفید تر است.