سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خالقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فعالیت‌ها در وزارت علوم یادآور تحولات دهه ۷۰ اصلاح‌طلبان در دانشگاه است

مسئول بسیج دانشکده خبر با بیان اینکه فعالیت‌ها در وزارت علوم یادآور تحولات دهه ۷۰ اصلاح‌طلبان در دانشگاه است، گفت: با چنین عملکردی در وزارت علوم باید اعتدال را احیای دوباره اصلاح‌طلبان افراطی محسوب کنیم که این امر برای اقتدار دولت مضر است.

جلال خالقی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه انتصابات اشتباه و حرکات خزنده وزارت علوم را از پرجنجال‌ترین وزارتخانه‌های دولت تدبیر و امید کرده است، اظهارداشت: عملکرد افراطی وزیر علوم در تضاد معنایی با مفهوم "اعتدال" است.

وی افزود: با چنین عملکردی در وزارت علوم باید اعتدال را احیای دوباره اصلاح‌طلبان افراطی محسوب کنیم که این امر برای اقتدار دولت مضر است.

مسئول بسیج دانشکده خبر با بیان اینکه هر روز یک سری حرکات تنش‌زا از سوی وزارت علوم انجام می‌شود که جامعه را در معرض چراهای متعددی قرار می‌دهد، تصریح کرد: به دلیل رفتارهای اشتباه مکرر وزیر علوم، دولت به حاشیه‌ کشانده شده و از رسیدگی به وضعیت اقتصادی کشور باز می‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌ها در وزارت علوم یادآور تحولات دهه ۷۰ اصلاح‌طلبان در دانشگاه است، گفت: به نظر می‌رسد اتاق فرمانی در حال فعالیت در وزارت علوم است که این امر برای دانشجویان که قشر بیدار دانشگاه‌ هستند کاملا مشخص است و متاسفانه در این اتاق فرمان توسط معاونان و کمیته بیرون از وزارت علوم برای نظام آموزش‌عالی کشور  تصیماتی اخذ می‌کند.

خالقی با تاکید بر اینکه نمایندگان ملت باید به وظیفه نظارتی خود عمل کرده و بر استیضاح پافشاری‌ کنند، گفت: دود عملکرد نامطلوب در آموزش‌عالی و وزارت علوم تنها به چشم دانشجویان می‌رود.

وی اضافه کرد: می‌توان گفت که سیستم آموزش‌عالی کشور با بی‌تدبیری و بی‌برنامه‌گی مواجه است و جابه‌جایی‌های مکرر و بخش‌نامه‌های جدید فضای دانشگاه‌ها را دچار آسیب کرده است.

مسئول بسیج دانشکده خبر تصریح کرد: امسال که گزارش عملکرد علمی- پژوهشی کشور مشخص شود، متاسفانه شاهد افول رشد علمی خواهیم بود، چرا که فضای دانشگاه به سمت "زنده باد مرده باد" پیش می‌رود و از فضای عقلانی و علمی دور شده است.

خالقی با بیان اینکه از دولت می‌خواهیم به شعار "اعتدال" خود عمل کند، تاکید کرد: امروز دانشجو به جای اینکه زمانش را در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی طی کند، در میتینگ‌های گوناگون شرکت می‌کند و این امر فضای دانشگاه را افول می‌دهد.

مسئول بسیج دانشکده خبر با بیان اینکه دانشگاه باید نشاط و حضور سیاسی داشته باشد، خاطرنشان کرد: این به معنای آن نیست که دانشگاه جولانگاه احزاب سیاسی خاص باشد و از معبر وزارت علوم برای بازگرداندن اساتید و دانشجویان ستاره‌دار استفاده شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، رهبر ، اعتدال ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.