سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

توسعه هاي فولاد مبارکه براي رسيدن به ظرفيت 12 ميليون تن به سرعت اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و رئیس هیئت مدیره فولاد هرمزگان گفت: فولاد مبارکه و زيرمجموعه‌هاي خود براي رسيدن به ظرفيت 12 ميليون تن فولاد خام طرحهاي توسعه ي خود را به سرعت اجرا و همچنان سهم 50 درصد ي خود را در تولید فولاد کشور حفظ خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان بهرام سبحانی در بازدید از فولاد هرمزگان در بندرعباس افزود: پیش‌بینی می‌شود در شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه تا 5 سال آینده بیش از 12 میلیون تن فولاد تولید شود. هم اکنون در فولاد هرمزگان یک و نیم میلیون تن و فولاد مبارکه 5/7 میلیون تن فولاد خام تولید می‌شود.

وی گفت: با راه‌اندازی واحد گندله‌سازی در طرح توسعه فولاد هرمزگان درمرحله نخست دو و نیم میلیون تن گندله سنگ آهن که خوراک اصلی کارخانه است، تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره فولاد هرمزگان گفت: با اجرای طرح توسعه فولاد هرمزگان و توسعه واحدهای فولاد‌سازی، ظرفیت‌های احیا مستقیم، فولادسازی و تأسیسات جانبی 2 برابر می‌شود.

سبحانی افزود: با اجرای طرح توسعه در دو مرحله ظرفیت تولید تختال از یک و نیم میلیون تن فعلي به 3 میلیون تن و از 3 به 6 میلیون تن افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان نيز در اين رابطه گفت: تا پایان امسال یک میلیون و 350 هزار تن اسلب در فولاد هرمزگان تولید می‌شود که 30 درصد بیشتراز تولیدات سال گذشته است.

آقاجانی با بیان این‌که تولید فولاد با پهنای دو متر از ویژگی‌های مجتمع فولاد هرمزگان است، افزود: در فروردین امسال یک رکورد تاریخی 110 هزار تن تختال ثبت شد که 20 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی گفت: از آغاز بهره برداری تاکنون دو میلیون تن تختال در مجتمع فولاد هرمزگان تولید شده است که از این میزان 400 هزار تن آن به کشورهای اروپایی، هند، ترکیه، تایلند و تایوان صادر شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: کیفیت بالای اسلب تولید شده در این کارخانه و استفاده از آخرین فناوری دنیا در ساخت این اسلب‌ها سبب محبوبیت و بازارپسندی این محصول در دنیا شده و مذاکرات زیادی برای قراردادهای بلندمدت با کشورهای مختلف منعقد شده است.

این مجتمع دومین طرح بزرگ فولادی ساخته شده کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که در 13 کیلومتری غرب بندرعباس واقع است .


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، توسعه ، های ، فولاد ، مبارکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.