سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هروی در تذکر شفاهی:

بحران آب خراسان‌جنوبی حاشیه‌نشینی فلج کننده‌ای را برای شهرهای بزرگ خواهد داشت

عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه بحران آب خراسان جنوبی تبعات منفی در مهاجرت گسترده دارد گفت: اگر این بحران حل نشود حاشیه‌نشینی فلج کننده‌ای را برای شهرهای بزرگ در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جواد هروی نماینده خراسان جنوبی و قائنات در صحن علنی امروز (یکشنبه 15 تیرماه) مجلس  در تذکر شفاهی به وزیر نیرو گفت: به دلیل بحران آب بسیاری از روستاهای شهرستان‌ قائنات خشکی قنوات به وجود آمده و با تانکر آبرسانی می‌شود.  
 
وی افزود: معضل آب خراسان جنوبی فقط یک مقوله نیست بلکه تبعات منفی در مهاجرت گسترده دارد.  
 
هروی تأکید کرد: نمایندگان شهرهای بزرگ توجه کنند که اگر مهاجرت مناطق محروم آغاز شود دامن آنها را خواهد گرفت و حاشیه‌نشینی فلج‌کننده را برای شهرهای بزرگ خواهد داشت.
 
وی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: ظاهرا از نقشه جغرافیایی شما، استان‌های شرقی کشور حذف شدند این استان حق داشتن راه ریلی و اتوبان را ندارد .
 
عضو کمیسیون آموزش افزود: با وجود تصویب راه آهن گن آباد، قائین، بیرجند و نهبندان هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است.  
 
هروی در تذکری به وزیر بهداشت خواستار رسیدگی عادلانه و توزیع امکانات به شهرستان قائنات و زیرکوه شد.  
 
وی همچنین افزود: پرژه‌‌های نیمه تمام این شهرستان‌ها از جمله طرح کتابخانه، فولاد قائنات، شهرک‌های صنعتی رها شده که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
 
این نماینده مجلس در تذکری به وزیر کشور و وزیر امورخارجه خاطر نشان کرد: گمرک یزدان در سال 84 رتبه اول صادرات کشور را داشته اما متأسفانه متروکه شده است بنابراین این وزرا باید زمینه فعال سازی مجدد این مناطق را فراهم سازند.
 
انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: نقشه ، مناطق ، قنوات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.