سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سقایی در تذکر شفاهی:

مردم چوب "سوء مدیریت" را می‌خورند / "سازمان محیط زیست" کجاست؟!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دریاچه بختگان خشک شده است و در طی آن فاضلاب پتروشیمی در این دریاچه منجر به بیماری شده که سازمان محیط زیست باید اقدامی بکند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد سقایی نماینده فارس، استهبان و نی‌ریز در جلسه علنی امروز یکشنبه 15 تیرماه در تذکری به رئیس‌جمهور درباره خشک شدن دریاچه بختگان گفت: این دریاچه دومین دریاچه بزرگ کشور است که مشرف به شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان است.
 
وی افزود: در بازدید کمیسیون کشاورزی مجلس از این دریاچه متوجه عمق فاجعه به وجود آمده شدند بر اثر خشک شدن این دریاچه کلیه چاه‌های آب شرب کشاورزی نیز خشک شده‌اند.
 
سقایی تأکید کرد: براثر وزیدن باد بوی دریاچه و نمک‌های آلوده به فاضلات پتروشیمی بالا دست موجب بیماری‌های مختلف در منطقه شده و شیوع بیماری سرطان بیداد می‌کند دولت باید تصمیم مهمی را در این راستا اتخاذ کند.
 
وی تأکید کرد: سازمان محیط زیست کجاست و چرا هیچ اقدامی نمی‌کند همه تماشاگر شدند تکلیف مردم چیست چرا باید مردم چوب سوء مدیریت بخورند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: چرا در بالا دست جشن برنج کاری می‌گیرند ولی در پایین دست مردم از آب شرب محرومند این چه مدیریتی است.
 
سقایی با مورد خطاب قراردادن رئیس قوه مجریه گفت: بر اثر خشکسالی‌های متوالی اکثر شهرهای استان فارس با مشکل جدی آب شرب روبه‌روست دولت باید هیئتی را برای حل کردن آب شرب به این استان اعزام کند.
 
این نماینده مجلس تأکید کرد: متأسفانه پس از گذشت 4 ماه هنوز هیچ اعتباری به استان فارس تخصیص داده نشده و مردم سوال می‌کنند که اگر این اتفاق که برای روستاهای استان فارس به وجود آمده اگر برای مرکز کشور به وجود می‌آمد دولت همین گونه برخورد می‌کرد.
 
سقایی با مورد خطاب قراردادن مسئولین ذی ‌ربط ماه مبارک رمضان گفت: بعضی از افراد در این ماه رعایت شئونات اسلامی را نمی‌کنند لذا برخی مسئولین باید تدابیر لازم را به عمل آورند و اگر کسانی که عذر دارند لازم است حرمت این ماه را نگه دارند.
 
انتهای پیام/  
 

برچسب ها: تماشاگر ، سازمان ، دریاچه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.