سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حال و روز فعلی بسکتبال؛

رئیس فدراسیون خجالتی نباشد!

مربی تیم ملی بسکتبال خجالت را دلیل بیان نکردن برخی مشکلات عنوان می کند اما در شرایطی که تاثیرات نارضایتی بازیکنان در تیم ملی هم دیده می شود، رئیس فدراسیون هم باید از ادبیات دیگری استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال امسال دو رویداد سنگین بین المللی را در پیش دارد که نتایج هر دو به یک اندازه برای این رشته اهمیت دارند. در شرایطی که تیم ملی والیبال در سطح جهانی هم برای حریفان خود خط و نشان می کشد، این انتظار هم برای بسکتبال ایجاد شده که حداقل یک قدم در جام جهانی رو به جلو برود و نتیجه ای به جز قهرمانی در بازی های آسیایی نیز باعث سرازیر شدن انتقادات به قهرمان سال 2013 آسیا می شود.
 
برای این منظور حضور بهترین نیروها با تمام مهره ها برای تیم ملی ضروری به نظر می رسد اما بالاخره بی توجهی های سال قبل نتیجه خود را نشان داده و ملی پوشان اصلی تیم بدون سر و صدا، کمترین علاقه را به حضور در اردوها و سختی کشیدن بدون مزد و تشکر نشان می دهند.

یکی از مربیان تیم ملی در این مورد تاکید می کند: "هر سال به بازیکنان بسکتبال می گویند که برای پرچمتان بازی کنید اما تا کی باید با این بهانه بازیکنان را به مسابقات بفرستیم؟ اگر شرایط همه رشته ها به همین صورت و برخوردها یکسان بود در این صورت ملی پوشان بسکتبال هم حرفی نداشتند اما وقتی برای بقیه رشته ها این شرایط نیست انگیزه ها و اولویت های ملی پوشان بسکتبال هم فرق می کند."
 
رئیس خجالت را کنار بگذارد
 

محمود مشحون رئیس فدراسیون که در محافل خصوصی تر مثل جلسه سازمان لیگ انتقاد از مسئولان را به خاطر توجه بیشتر به والیبال و فوتبال بیان می کند در جدیدترین مصاحبه خود با حالتی تعارف گونه از وزارت ورزش تشکر هم کرده و می گوید: "بسکتبال امسال راه بسیار سختی را پیش رو دارد. در حال حاضر ملی‌پوشان با تصمیم سرمربی در حال استراحت هستند و یک تیم جوان به کاپ آسیا اعزام خواهد شد، مسئولان وزارت ورزش و جوانان حمایت های خوبی را از ما داشتند."
 
البته رئیس فدراسیون در جای دیگری تاکید می کند که "نداشتن ها و نداری ها مسئله ای نیست که بخواهیم به زبان بیاوریم. متولیان ورزش همیشه به ما کمک می کنند و گلایه ای هم نداریم."
 
در حالی که اگر این صحبت ها با حرف های تک تک بازیکنان و حتی کادرفنی تیم ملی جمع زده شود به تناقض آشکاری برخورد می کند. 

مهران شاهین طبع که در موضع حمایتی از شاگردان خود در تیم ملی برآمده، با درک وضعیت بازیکنان در مورد بی توجهی ها به بسکتبال، اشاره می کند:" در جامعه ما کم توجهی های مختلفی صورت می گیرد و همه به طور یکسان دیده نمی شوند. بسکتبال ما خجالت می کشد که این مسائل را بیان کند تا حس ترحم را به این رشته بکشاند. مسئولان باید به بسکتبال توجه داشته باشند هر چند این موضوع را به عنوان یک علت برای بی انگیزگی نمی توان عنوان کرد. بازیکنان ما هم زحمت خود را می کشند."
 
با این شرایط حتی اگر صحبت های محمود مشحون را که نزدیک به واقعیت فعلی بسکتبال نیست را ناشی از خجالت بدانند باید این واقعیت هم پذیرفته شود که این نوع ادبیات رئیس فدراسیون ملی پوشان را سردتر کرده و این واقعیت را می رساند که نه تنها مسئولان ورزش، بسکتبال را از اولویت های خود خارج کرده و توجهی به آن نمی کنند بلکه رئیس فدراسیون هم تلاشی در جهت برگرداندن توجهات انجام نمی دهد.

مهمتر از همه اینکه اگر قرار باشد که تنها یک نفر در جامعه بسکتبال خجالت را کنار گذاشته و خواسته های این رشته را بیان کند، قطعا ریاست فدراسیون در صدر قرار می گیرد.
 
ذکر این نکته هم ضروری است که دوره ریاست چهار ساله محمود مشحون روز 21 تیر یعنی تنها شش روز دیگر به پایان می رسد و پس از آن فدراسیون وقت اضافه ای به مدت سه ماه برای به هم نریختن اوضاع تا پایان دو رویداد بزرگ بین المللی خواهد داشت. 

انتهای پیام/
برچسب ها: رئیس ، فدراسیون ، بسکتبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.