سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با برنامه ریزی مناسب فرزندانمان را در برابر آسیب‌ها بیمه کنیم

از مباحثی که معمولا در تابستان و با پایان سال تحصیلی با آن مواجه هستیم و چالش داریم،اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است و نبود برنامه ریزی مناسب باعث می‌شئود این زمان به بطالت سپری شده و موجب شود جوانان دچار آسیب‌های اجتماعی شود.

محسن آشوری آسیب شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مشکل اصلی را نبود مدیریت کافی در برنامه ریزی زمان فراغت جوانان و نوجوانان دانست و اظهار داشت: با پایان سال تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها،‌ نوجوانان و جوانان زمان فراغت بیشتری را در اختیار دارند، آن‌ها باید این زمان را مدیریت کنند و با توجه به علایق خود فعالیت‌های دیگری را آغاز کنند
وی افزود: باید موسسات دولتی و خصوصی در این زمنیه فعال باشند و برای جوانان و نوجوانان برنامه ریزی کنند تا آن‌ها بتوانند به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت دست پیدا کنند و از این فرصت استفاده بهینه کنند.

آشوری ادامه داد: استمرار این برنامه‌ها باعث آموزش کامل جوانان و نوجوانان در یک رشته هنری، ورزشی و یا فنی خواهد شد و این خود یک ارزش است.

وی اظهار داشت: گاهی جوان و نوجوان قدرت برنامه ریزی دقیق و مفید را ندارد، اینجاست که نقش خانواده پر رنگ می‌شود. نقش خانواده در این راستا اولین نقش است و نمی‌توان این نقش را منکر شد و جامعه  نقش را ایفا می‌کند.

وی پیشینه‌ی این کار را برنامه ریزی دانست و یادآور شد: اگر برنامه ریزی نباشد، آسیب‌های اجتماعی برای جوانان و خصوصا نوجوانان به وجود می‌آید، زیرا آن‌ها قدرت شناخت آسیب را ندارند، برنامه‌ای هم وجود ندارد و ممکن است جوان و نوجوان ناخواسته جذب آسیب شود، آسیب‌هایی که وجودش را نمی‌توان منکر شد و از بین هم نمی‌رود ، یکی از این آسیب‌ها خیابان گردی است، به عبارتی خیابان گردی مقدمه‌ای است برای آسیب‌های دیگر و همه این مسائل ناشی از عدم برنامه ریزی و هدفمند کردن اوقات فراغت جوان و نوجوان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرزند ، اسیب ، تحصیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.