سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علنی صورت گرفت؛

انتقاد رسایی از یک روزنامه به دلیل اتهام جاسوسی به نمایندگان در مذاکرات هسته‌ای

عضو کمیسیون اصل 90 با انتقاد از اتهام یک روزنامه به نمایندگان برای کمک به جاسوسی در مذاکرات هسته‌ای گفت: مجلس باید واحد حقوقی داشته باشد تا این موارد را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حمید رسایی" نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس (یکشنبه 15 تیرماه) با استناد به بند 11 ماده 24 گفت: این بند وظایف هیئت رئیسه و دفاع از شأن و جایگاه مجلس را مورد توجه قرار می‌دهد ولی متأسفانه گاهی در برخی رسانه‌ها یک جریان سیاسی خاصی اتهاماتی را متوجه مجلس می‌کند و پیگیری حقوقی هم ندارند. 

وی ادامه داد: در این راستا دولت معاونت حقوقی فعال دارد و اگر کسی بر کلیت دولت اتهامی را وارد کند پیگیری حقوقی می‌شود. 

رسایی با بیان اینکه بنده یک بار این پیشنهاد را داده‌ام گفت: واقعا باید برای مجلس این اقدام صورت گیرد و هرچند از نقد استقبال می‌کنیم اما برخی از حرف‌ها اتهام است.
 
عضو کمیسیون اصل 90 تأکید کرد: در هفته گذشته در روزنامه‌ای ادعا شده بود که وزارت خارجه حاضر به بحث با مجلس درباره مذاکرات هسته‌ای نشد چون برداشت وزارت خارجه این بود که از این جلسات برای جاسوسی از روند مذاکرات استفاده می‌شود.
 
رسایی افزود: وزارت خارجه چنین برداشتی را از این روزنامه اعلام کرده که من بعید می‌دانم، اما این روزنامه درحالی با بی‌حیایی تمام نمایندگان مجلس را متهم به کمک به جاسوسی در مذاکرات هسته‌ای می‌کند که در ایام فتنه و کودتای سال 88 برخی از خبرنگاران این روزنامه به همین دلیل بازداشت شدند.
 
این نماینده مجلس افزود: یکی از خبرنگاران این روزنامه هم اکنون به دلایل مختلف بازداشت است و مسئولین این روزنامه می‌دانند که چرا بازداشت شده بنابراین باید اعلام کنم تا مردم بفهمند مفهوم جاسوسی چیست.
 
عضو کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: روند این روزنامه همواره حمایت از مجلس ششم بوده و تعدادی از نمایندگان همسو با مدیر مسئولان این روزنامه در حال حاضر یا در سازمان جاسوسی قبلی‌اند یا این نمایندگان اصلاح‌طلب آمریکایی در رسانه‌های منتسب به این سازمان‌ها به عنوان کارشناس صحبت می‌کنند.
 
رسایی با بیان اینکه هیئت نظارت علاوه بر اینکه باید آنها را کنترل کند گفت: مجلس واحد حقوقی می‌خواهد تا در این موارد نسبت به این موضوعات فعال باشد.
 
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: مجلس همواره از تیم مذاکره کننده حمایت کرده و همچنین از خطر قرمزهایی که مقام معظم رهبری تبیین کرده‌اند به ویژه در 20 فروردین امسال که از آن عبور نشود تأکید داشته است. 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این نماینده گفت: به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعلام کردیم که چارچوب نظام را در طول مذاکرات رعایت کنند و رسانه‌ها نیز ادب حکومتی را در این زمینه رعایت کنند.

انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.