سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشریه اتریشی:

داعش از کودکان در عملیات تروریستی خود سوء استفاد می کند

روزنامه اتریشی "کوریر" نوشت که گروه های مسلح تروریستی در سوریه، کودکان را در اعمال جنایتکارانه و قتل سوری ها به زور وادار به همکاری می کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه اتریشی "کوریر" به نقل از گزارش های سازمان حقوق بشر نوشت: گروه های مسلح تروریستی در سوریه، کودکان را در اعمال جنایتکارانه و قتل سوری ها به زور وادار به همکاری می کنند.

 این روزنامه اتریشی خاطرنشان کرد، تروریست ها و شبه نظامیان به زور کودکان و افراد زیر 12 سال را به خدمت می گیرند و با ترساندن و یا تشویق و دادن کادو، و یا وعده آموزش و حمایت، آنان را به جنگ می برند.

این روزنامه به نقل از گزارش های سازمان حقوق بشر افزود: گروه های تروریستی بعد از ربودن کودکان و افراد زیر سن بلوغ، استفاده از سلاح و ساخت مواد منفجره و خمپاره را به آنها آموزش می دهند و با نمایش فیلم، وسایل و راه های عملیات انتحاری را به آن‌ها نشان می دهند.

بنابر این گزارش، گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره بعد از درگیری با یکدیگر یا با گروه های مسلح دیگر، کودکان و افراد نابالغ را می ربایند و سپس با جنگجویان خود و یا با کودکان گروه های مخالف خود معاوضه می کنند.

داعش کودکان و بزرگسالان ربوده شده را وادار می کند تا تعالیم دینی و افکار افراطی این گروه را بپذیرند و احکامش را اجرا کنند.

دیده بان حقوق بشر قبلا با اشاره به این ‌که گروه‌های تروریست از کودکان برای جنگ در میادین رزم استفاده می‌کنند، به این شبه نظامیان و هوادارانشان در خارج هشدار داده که این اقدام می‌تواند "جنایت جنگی" تلقی شود .

این سازمان خاطرنشان کرده است که با ۲۵ تن از این کودکان سرباز که برای گروه های تروریستی مانند "داعش"، "ارتش آزاد" ، "جبهه اسلامی"  جنگیده اند، مصاحبه کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.