سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

پرداخت سهم 10 درصدی بخش تولید از هدفمندی یارانه‌ها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: انتظار داریم که دولت تدبیر و امید سهم 10 درصدی بخش تولید را از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت کند تا حداقل این واحدهای تولیدی مورد پشتیبانی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حسین پیرموذن امروز در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: در نشستی که مسئولان اتاق بازرگانی با مدیران بانکی داشتند بانک‌ها به هیچ‌وجه راضی به پایین آوردن نرخ بهره بانکی نشدند وبه صراحت اعلام کردند که قیمت تمام شده پول 18 تا 22 درصد است و حاضر نیستند کمتر از 24 درصد تسهیلات پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه این پرداختی‌ها هیچ بهبودی را در شرایط تولید‌کنندگان و صنعتگران به وجود نمی‌آورد، افزود: با این نرخ سود نه تنها واحدهای تولیدی نمی‌توانند حرکتی تاثیرگذار داشته باشند بلکه بخش زیادی از واحدها که نیاز مبرم به تزریق نقدینگی و تسهیلات سرمایه در گردش دارند دچار مشکل شده و توانشان از بین خواهد رفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: در پشتیبانی از این وضعیت انتظار ما این است که دولت 10 درصد سهم تولید را از هدفمندی دریافت کند تا این یارانه‌ها به تعدیل و کاهش بهره بانکی کمک کند و مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان بتوانند نفس راحت بکشند.

پیرموذن ادامه داد: رقم انعقاد قرارداد با صندوق توسعه ملی در حد بالا 2.6 درصد و در استان اردبیل به 1.7 درصد از تعداد طرح‌ها رسیده که با این شرایط محدود بهتر است صندوق توسعه ملی در پرداختی‌های خود بازنگری کند و قوانین و مقررات بسیار سخت را کنار بگذارد.

وی عنوان کرد: برای تولید و صنعت استان و حتی کشور ترزیق نقدینگی با بهره پایین یک نیاز جدی و حتی اورژانسی است و اعتقاد رئیس جمهور نیز به این مسئله است و با این نگاه به صنعت و تولید باید دیگر متولیان نیز وظیفه خود را آشکارا بدانند و اهمیت این حوزه را بیشتر از همیشه درک کنند چرا که اقتصاد کشور در گرو رونق تولید داخلی و منابع ارزشمند فعالیت‌ها در این حوزه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: این خود می‌تواند راهگشا در حل معضلات اقتصادی بوده و تحقق اقتصاد مقاومتی با راه‌کارهای منطقی و درست را رقم بزند.

پیرموذن در ادامه گفت: ما با استفاده از دو منبع بانک‌ها و صندوق توسعه ملی در برخورداری از سهم 10 درصدی بخش تولید از هدفمندی یارانه‌ها سعی می‌کنیم تا از هر تسهیلاتی که در استان قرار می‌گیرد به نحو مطلوب استفاده کنیم که در این زمینه پرداخت تسهیلات اخیر از سوی شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در حمایت از طرح‌های اقتصادی و اشتغالزا بسیار ضروری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، هدفمندی ، یارانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.