سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

آزادسازی خریدوفروش مسکن مهر، گامی موثر درجهت کاهش قیمت مسکن

مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد گفت: با توجه به نیازهای مردم باید خرید و فروش مسکن های مهر را آزاد گذاشت زیرا این سیاست گامی موثر در جهت جلوگیری از افزایش قیمت مسکن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد.

مهندس علیرضا قربانیان مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد اظهار داشت: ابتدا به کاهش تقاضا در بازار بر می گردد و همچنین با توجه به طرح مسکن اجتماعی که در حال پیگیری می باشد، می تواند در کاهش قیمت مسکن مفید باشد. لذا با حمایت دولت از اعضا و متقاضیان آسیب پذیر و واگذاری واحدهایی با زیربناهای 50 و 75 متر و قطعا با تسهیلاتی که در این زمینه ارائه می گردد، انتظار کاهش قیمت را داریم.

وی در راستای داد و ستد مسکن مهر گفت: در این قضیه نمی توان خدمات انجام شده را انکار کرد، زیرا تا سال گذشته مسکن های مهر 99 ساله بود، یعنی عرصه از دولت و اعیانی از مردم و در حال حاضر با توجه به سیاست های دولت قرار است بحث خرید و فروش را در چهار چوب ضوابط تعیین شده آزاد بگذارند. دولت در این زمنیه تمهیداتی دیده است که مغایرتی با سیاست های قبلی نداشته بلکه این سیاست گامی موثر در جهت جلوگیری از افزایش قیمت مسکن است.

قربانیان با اشاره به اینکه سایت ویلایی مسکن مهر ابرکوه، یکی از سایت های بزرگ کشوری، که حائز اهمیت است افزود: برای مردم در بخش زیرساخت های مسکن مهر اصلا جای نگرانی وجود ندارد انشااله دستگاه های خدمت رسان با توجه به تعهداتی که در این زمینه دارند، تمام زیرساخت ها را به طور مطلوب به مرحله اجرایی خواهند

مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر پرونده پروژه مسکن مهر از نظر ساخت و ساز رو به اتمام است و می بایست در آینده مسکن های مهر به مرحله پایانی رسانده شوند. با این وجود دستگاه های خدمت رسان در این زمینه مانند فرمانداری، اداره تعاون، بنیاد مسکن و ... باید رسالت خود را انجام دهند؛ زیرا این دستگاه ها تعهد دارند که کار را به انجام برسانند و وظایف خود را تا آخر انجام دهند.

قربانیان در رابطه با پروژه جدید مسکن اجتماعی گفت: آئین نامه طرح مسکن اجتماعی که از سوی وزیر راه و شهرسازی اعلام شده بود، در حال تدوین می باشد و احتمال این وجود دارد که در طرح مسکن اجتماعی نیز از وجود بنیاد مسکن استفاده شود. امیدواریم که در نیمه دوم سال 93 عمده فعالیت های طرح مذکور، اعم از آخرین دستورالعمل ها، بخشنامه ها، نحوه ارائه تسهیلات و حتی واگذاری زمین مشخص گردد./س

برچسب ها: مسکن ، مهر ، در ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.