سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک /

طرح جامع مدیریت دهیاری ها و توسعه روستایی به صحن علنی مجلس می رود

عضو کمیسیون شوراها و امنیت داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامع مدیریت دهیاری ها و توسعه روستایی که سال گذشته با تبلغات منفی عده ای علیه این طرح به تصویب نرسید طرح بعد با رفع ایرادات و اشکالات قبلی به صحن علنی مجلس برمی گردد.

 ˈمحمد ابراهیم رضاییˈ در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبر نگاران اراک َ،افزود: طرح ارائه شده دهیاری ها در 54ماده و هشت فصل تهیه شده بود که در هشت فصل شامل تعاریف ،کلیات،انتخاب دهیار،وظایف واختیارات دهیاری، امور مالی ،استخدامی وتوسعه منابع انسانی ،تملک اراضی و املاک، مقررات جزایی و معماری و عمران روستایی است.
وی تصویب این قانون را گام موثری در راستای تقویت نظام حقوقی دهیاری ها، ارتقای شان و منزلت نهاد دهیاری، ضمانت اجرایی در انجام وظایف محوله،رفع تعارضات و خلا های قانونی دهیاری ها دانست و اظهار امیدواری کرد: تصویب این قانون موجب بالندگی دهیاری ها را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: دهیاران در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نقش موثری دارند زیرا که اهرم های قوی در مدیریت روستاها هستند و اعتماد و استفاده از مدیریت آنان موجب توسعه روستاها می شود.
وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه روستا، رونق بخش کشاورزی و استفاده بهینه از همه پتانسیل ها و توانمندی های موجود در این بخش است ادامه داد: روستاها محوراستقلال اقتصادی جامعه بوده و با توجه به قابلیت های بالا در این مناطق، باید به صورت پایدار و همه جانبه حمایت شوند./س
 

برچسب ها: دهیاری ، اقتصاد ، مقاومتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.