سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

ایران پتانسیل صادرات سالانه 20 میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی را دارد

دبیرکل انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران با اشاره به پتانسیل 20 میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران، گفت :امیدواریم در یک سال آینده دفاتر ما در کشورهای آسیای میانه، افغانستان وتاجیکستان افتتاح شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه،سیامک دولتشاهی در مراسم افتتاح اولین دفتر استانی انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران در پارک علم و فناوری کرمانشاه، با اشاره به فعالیت 17 ساله این انجمن، افزود: انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران هم اکنون 280 عضو دارد.

وی با بیان اینکه تمام شرکت های بزرگ دولتی و بخش خصوصی فعال در صادرات خدمات فنی و مهندسی در این انجمن عضو هستند، ادامه داد: شرکت های عضو انجمن می توانند از تسهیلات کمیسیون ماده 19 که برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در نظر گرفته شدهشامل ضمانتنامه های بانکی، جوایز صادراتی و ... استفاده کنند.

دولتشاهی ارتقاء بین المللی شرکت های عضو از کانال هایدیپلماتیک، تبلیغات در بازار، مساعدت در انتخاب شریک، معرفی به بانک های بین المللی و دفاتر حقوقی و ... را نیز از جمله دیگر حمایت های انجمن از اعضای آن برشمرد.

دبیرکل انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران افزود: این انجمن به صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی کمک می کند از تسهیلات دولتی استفاده کنند و به علاوه برای سایر شرکت هایی که آمادگی حضور در بازارهای کشورهای دیگر را دارند بسترسازی می کند.

دولتشاهی گفت: شرکت های عضو انجمن توانسته اند در بخش هایی از جمله طراحی، مهندسی، ساخت و احداث، نگهداری، عملیات اجرا، ساخت فرودگاه، پل، بندر، مسکن و ... فعالیت داشته باشند.

وی اشاره ای هم به آمار صادرات خدمات فنی و مهندسی داشت و تاکید کرد: با توجه به رشد انجمن در پنج نقطه دنیا، در دو سال گذشته آمار صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به 4.6 میلیارد دلار رسید./س


برچسب ها: کرمانشاه ، ایران ، پتانسیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.