سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم حمایت همه جانبه جامعه بین‌الملل از عراق در مبارزه با تروریسم

جهان به خوبی می‌داند که مبارزه با تروریسم، تنها وظیفه یک دولت نیست، بلکه وظیفه ای عمومی است؛ بنابراین، جامعه بین‌الملل، باید اقدامات گسترده‌ای را انجام دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی عراق"؛ روشن است که عملیات های تروریستی در جهان، اهداف متعددی را دنبال می کند و برهم زدن شرایط امنیتی، جلوگیری از عمران و آبادانی از طریق این گونه عملیات ها و اخیرا ، تلاش برای فتنه انگیزی و تفرقه افکنی میان یک بافت اجتماعی واحد که از همه ی موارد بسیار مهم تر می باشد، از جمله این اهداف است.

عراق از سال 2003 تاکنون، همواره با موجی از تروریسم روبه رو بوده که در طول زمان، اشکال آن تغییر کرده ولی هدف همیشگی آن، مختل ساختن روند سازندگی و دموکراسی در کشور بوده است؛ به گونه ای که می توان گفت، جنایت های تروریستی که در عراق روی داده است، جنایاتی ضدبشری و کشتار دسته جمعی است و جهان باید به شدت این مسئله را درک کند؛ جامعه ی بین الملل، باید اقدامات گسترده ای را انجام دهد و مسئله ی تروریسم در عراق، باید به یک مسئله ی بین المللی تبدیل شود و شورای امنیت باید قطعنامه هایی را علیه برخی دولت های منطقه که بیش از یک دهه به سرمایه گذاری روی تروریسم پرداخته اند و تمام اسناد آن موجود است، صادر کند.

اقدامات تروریستی که در عراق انجام می شود، در واقع جنگی است که برخی دولت ها، با تحریک گروه های تروریستی کوچک طرد شده از جامعه خود، آن را شعله ور ساخته اند؛ گروه هایی تروریستی که با اندیشه های افراطی و سلفی، کشتار مردم بی گناه و ویرانی سرزمین ها را سرلوحه کار خود قرار داده اند و در نزد آنها، هیچ تفاوتی میان عرب و کرد و ترک و نیز میان مسلمان و مسیحی و ... وجود ندارد، چراکه آنها تمام ملت عراق را مورد هدف قرار داده اند.

بنابراین، عراق در معرض حمله ای تروریستی و سازماندهی شده قرار گرفته که در آن سوی مرزهای خود اداره می شود و اهداف متعددی را دنبال می کند؛ همانطور که گفته شد، دولت هایی در منطقه وجود دارند که تسلیحات مورد نیاز گروه های تروریستی برای مقابله با دولت های قانونی و منتخب ملت ها را تامین می کنند و در واقع این جنگی است که گروه های تروریستی به نیابت از این دولت ها در عراق به راه انداخته‌اند. 

براین اساس، ضروری است که دیپلماسی عراق توجه جامعه بین الملل را به سمتی سوق دهد که مسئله ی تروریست در عراق را جنایتی ضد بشری تلقی کند و ارتش عراق را با فعال ساختن دولت های توسعه یافته ای مانند آمریکا و روسیه برای جلوگیری از انجام عملیات های تروریستی که ملت بی گناه عراق را هدف قرار داده است، به تسلیحات پیشرفته ای که مناسب مبارزه با تروریست باشد، مسلح نماید.

جهان به خوبی می‌داند  که مبارزه با تروریسم، تنها وظیفه یک دولت نیست، بلکه وظیفه ای عمومی است؛ بنابراین، مبارزه با اقدامات تروریستی که اکنون فروپاشی دولت های منطقه را هدف قرار داده است، تلاشی بین المللی را می طلبد تا منابع مالی این گروه ها، که شریان حیاتی تروریست محسوب می گردد، قطع شود؛ چراکه محوری ترین نکته در مبارزه با تروریست، همین مسئله است، بویژه اینکه برخی دولت های منطقه، طی این مدت، در حمایت از تروریست و ادامه فعالیت آن در کشورهای مختلف منطقه، مانند سوریه و عراق، ملیاردها دلار هزینه کرده‌اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.