سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش:

توزیع ماهنامه تربیت بین مربیان از مهر ماه/رنگ و بوی قرآن در فعالیت های هنری دانش آموزان

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت های هنری دانش آموزان باید رنگ و بوی قرآنی بگیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهدی علی‌اکبرزاده ،در جلسه روسای فرهنگی و قرآنی آموزش و پرورش استان‌ها در قم، گفت: هدف از برگزاری این جلسه این است که راهی پیدا کنیم که فعالیت‌های هنری دانش آموزان رنگ و بوی قرآنی بگیرد.

وی با تاکید بر این که در برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات باید به صورت غیر مستقیم به هدف برسیم و دانش‌آموزان را به صورت غیرمستقیم درگیر ی مباحث قرآنی کنیم، افزود: برای رسیدن به این هدف نیازمندیم که مربیان خود را با آموزش‌های مداوم به روز کنیم و همچنین باید در جذب مربیان جدید نیز دقت کنیم.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش بااشاره به اینکه یافتن سوژه‌های قرآنی بسیار مهم است گفت: ما باید دنبال افرادی باشیم که سوژه‌های قرآنی را برای ما ترسیم کنند و در این راستا به مشورت هنرمندان احتیاج داریم.
 
وی در خصوص ماهنامه تربیت تصریح کرد: شورای سردبیری این ماهنامه هر هفته تشکیل می‌شود و از مهر ماه این نشریه بدون تأخیر با موضوعات و مطالب متنوع و مناسب در اختیار مربیان قرار خواهد گرفت.

علی‌اکبرزاده با تاکید بر فرهنگ مطالعه، ادامه داد: باید کودکان را از دوران ابتدایی با کتاب و کتاب خوانی آشنا کنیم و در صددیم  در یک برنامه مدون و مشخص برای رسیدن به هدف خود برنامه ریزی هایی را انجام دهیم.

 مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش بااشاره به  اینکه هر موقع خواسته‌ایم چیزی را به دانش‌آموزان تکلیف کنیم جواب نداده است گفت: باید هدف خود را در قالب موضوعاتی که بچه‌ها دوست دارند به آن‌ها عرضه کنیم.

وی همچنین افزود : ما باید رویکرد قرآنی را در قالب بازی و اسباب بازی به بچه‌ها آموزش دهیم تا به این طریق بتوانیم آن‌ها را با مفاهیم قرآنی به صورت غیرمستقیم آشنا کنیم.

برچسب ها: ماهنامه ، مربیان ، مهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.