سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

موضوع آب در قزوین باید کالبد شکافی شود/ آب سد طالقان نصف شده است

مدیرعامل شرکت اب منطقه ای استان قزوین گفت: موضوع کمبود آب در قزوین جدی است و این موضوع باید کالبد شکافی شود.


حمید قزوینی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ با اشاره به معضل کمبود آب در استان اظهار کرد: سهم استان قزوین از سد طالقان چیری در حدود 298 میلیون مترمکعب است، که در حال حاضر نزدیک به 115 میلیون متر مکعب از این سد آب برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه آب سد طالقان در حال حاضر نصف شده است، افزود: این سد به نوعی متعلق به استان های تهران و البرز نیز هست و مردمان این دو استان از آب شرب این سد استفاده می کنند.

قزوینی با اشاره به اینکه باید مصرف آب در قزوین کمتر شود، عنوان کرد: ما قصد داریم آب را به صورت عادلانه توزیع کنیم، اما بدون شک چیزی که انتظار ما است تا کنون رخ نداده و مصرف آب در استان نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین با اشاره به کاهش آب سفره های زیرزمینی گفت: متاسفانه برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی موجب شده تا عملا نتوانیم روی این گونه آب ها هم حسابی داشته باشیم، زیرا برداشت زیاد ازحد آب از این سفره ها به ویژه در زمان خشکسالی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه از کشاورزان انتظار می شود در مصرف اب زمین های خود دقت بیشتری کنند، تصریح کرد: نیاز ملزم این است که کشاورزان سیستم آبیاری مدرن را در زمین های خود اجرایی کنند تا عملا مصرف آب کاهش داشته باشد.

قزوینی با بیان اینکه موضوع آب در حال حاضر یکی از مهم ترین مشکلات پیش روی استان قزوین است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که این صرفه جویی ها درمنازل و مزارع کشاورزی صورت نگیرد، نمی توان انتظار بهبود حل مشکل کم آبی و قطعی آب را داشته باشیم/س
برچسب ها: آب ، کالبد شکافی ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.