سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بکارگيري نيروهاي بسيج در راستاي تشديد مبارزه با سرقت

رئيس پليس آگاهي ناجا از امضاي توافقنامه بين سازمان بسيج و نيروي انتظامي خبر داد و گفت: به دنبال آن هستيم تا از نيروهاي توانمند بسيج در راستاي تشديد مقابله با سرقت استفاده کنيم.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار «سيد حسن بتولي» از امضاي توافق نامه همکاري نيروي انتظامي با سازمان بسيج مستضعفين در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و اخلاقي , اطلاعاتي و عملياتي خبر داد و گفت: اين توافق نامه به امضا و تاييد فرماندهان هردو سازمان سردار دکتر احمدي مقدم و سردار نقدي رسيد و به همين منظور مقرر شد تا دو کارگروه فرهنگي , اجتماعي و اطلاعاتي , عملياتي تشکيل شود.
 
رئيس پليس آگاهي ناجا، با اشاره به امضاي اين توافقنامه در هفدهم خردادماه امسال، يادآور شد: به دنبال آن هستيم تا از نيروهاي توانمند بسيج در راستاي تشديد مقابله با سرقت استفاده کنيم.
 
وي پي جويي کشف سرقت، کنترل مجرمان سابقه دار و تجزيه و تحليل و پايش اين جرم را از ديگر اقدامات سازمان بسيج برشمرد و اظهار داشت: بسيج نيرويي انقلابي، مردمي و خودجوش است و همانطور که امام خميني (ره) نيز لقب ارتش 20 ميليوني را به اين نيروها دادند،نشان مي دهد نقش اطلاعاتي مهمي از ابتداي انقلاب تا کنون داشتند.
 
بتولي با اشاره به نقش اطلاعاتي نيروهاي بسيج از ابتداي انقلاب تا کنون، افزود: يکي از دلايل شکست دولت در عراق و سوريه، عدم شکل گيري بسيج مردمي بود.
 
اين مقام ارشد انتظامي، با اشاره به نقش سازمان بسيج در مبارزه با ناامني هاي اجتماعي، يادآور شد: نيروهاي بسيج همچنين به دليل حضور در جغرافياي وسيعي از کشور مي توانند در ايجاد امنيت محلات، معرفي افراد مظنون، خودروهاي رها شده و کنترل مالخران کمک شاياني به پليس کنند.
 
وي درپايان برنامه ريزي مشترک تبليغي ، ساماندهي ،هماهنگي ، رسانه اي، آموزشي و مشارکت مردمي را از وظايف کار گروه فرهنگي و اجتماعي و ارتقاء، هماهنگي و برنامه ريزي در راستاي تبادل اطلاعات و اخبار، اجراي عمليات مشترک، بهره گيري از توانمندي عناصر بسيجي با استفاده از ظرفيت هاي ناجا به عنوان پليس افتخاري، بازرس نامحسوس و ... را از وظايف کارگروه اطلاعاتي و عملياتي برشمرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
سیدرضا
۱۳:۰۳ ۱۷ تير ۱۳۹۳
سلام. بسیج همیشه مفید و کارسازبوده و خواهدبود. نیروهای بسیجی درسالهای اول انقلاب در سپاه آموزش عقیدتی و نظامی دیدند و کیفیت و کمیت آن آموزشها و فرهنگ ایثاروجهادوشهادت بود که توانست بسیج را خلق کند و آنطور دردفاع مقدس و سایرصحنه های انقلاب نقش آفرینی کنند. اکنون هم اگر بخواهیم بسیج را باکیفیت آن زمان واردصحنه کنیم، باید همان فرهنگ جهاد وشهادت و توسط مربیانی که خودشان ایثارگرهستند و همچنین کمک و یاری حوزه های علمیه و روحانیت جوان متعهد انقلابی اجراشود. اگرنیروی انتظامی بخواهد افرادی را فقط به نام بسیجی بصورت قراردادی و پیمانی واردکارکند یقینا موفق نخواهدبود زیرا در دهه هشتاد این را تجربه نمودند. نیروی انتظامی می تواند ازبسیجیان جبهه رفته ایثارگر دراین راه استفاده کند. هرچند سن و سال آن بسیجیان بالا رفته اما ازنظرکیفی هنوز می توانند منشاء اثرباشند.
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۵ تير ۱۳۹۳
سلام یک روز بروید دادسرا ببینید چه خبره نودنه درصد مرجعه کنندگان وسایل شان به سرقت رفته 110 کیلویی چنده دیگه امنیتی درکارنیست کاهش سرقت دروغه زیاد هم شده تا دست دزدان قطع نشود هیچ کاری میسر نیست