سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای رقابت در گفتگوی ویژه خبری:

"قیمت‌های اعلامی خودرو" تا یکسال آینده ثابت است / مبالغ تعیین‌شده خودرو کاملا کارشناسانه است + فیلم و تصاویر

رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه قیمت‌های اعلامی خودرو تا یکسال آینده ثابت است، گفت: شروط 5 گانه شورای رقابت لازم الاجراست و باید خودروسازان این شروط را به طور کامل به مرحله اجرا بگذارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ قیمت‌های جدید خودرو در سال 93، شب گذشته(14 تیرماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "رضا شیوا" رئیس شورای رقابت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
رئیس شورای رقابت در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا قیمت خودرو افزایش یافته است گفت: 21 خرداد سال جاری شورای رقابت دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو را تائید کرد، به گونه‌ای که مرکز ملی رقابت براساس دستورالعمل و متغیرهایی که در فرمول تعیین قیمت خودرو بود، قیمت‌ها را اعلام کرد.
 
وی با اشاره به اینکه از 21 خرداد هیچ جلسه‌ای را راجع به قیمت با خودروسازان برگزار نکردیم، افزود: 5 شرط را با خودروسازان در میان گذاشتیم که دو طرف به بحث و تبادل نظر در رابطه با این شروط پرداختند.
 
رئیس شورای رقابت گفت: قیمت خودروهایی که اعلام شده شامل پرداخت‌های قانونی مانند 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده و هزینه شماره‌گذاری می‌شود و در فرمول تعیین قیمت خودرو به تورم نهادهای تولیدی و متغیر بهره‌وری و همچنین عامل کیفیت توجه کافی شده است.
 
شیوا یکی از 5 شرط مورد نظر را بحث قرارداد دانست و خاطرنشان کرد: در رابطه با قراردادها دوطرف به بحث و تبادل نظر پرداختند تا اینکه به توافق رسیدیم.
 
* بازار حاشیه در خودرو به وجود آمده بود

 
وی با بیان اینکه متاسفانه میزان تولید خودرو به خصوص در چند ماه گذشته کاهش یافته است، افزود: متاسفانه بازار در حاشیه به وجود آمده بود، به طوری که قیمت بازار حاشیه با قیمت کارخانه تفاوت داشت.
 
رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه در برخی از خودروها تا 30 درصد قیمت‌ها افزایش یافته بود ادامه داد: در شورای رقابت براساس دستورالعمل مورد نظر قیمت‌ها شفاف‌سازی شد، به گونه‌ای که با استفاده از دستورالعمل تنظیم قیمت شورا، قیمت کارخانه را بدست آوردیم.
 
شیوا با بیان اینکه قیمت کارخانه را در مرکز ملی رقابت بدست آورده‌ایم ادامه داد: به قیمت کارخانه متغیرهای دیگری اضافه می‌شود که برخی از این پرداخت‌ها قانونی و برخی دیگر شامل الزامات قانونی می‌شود.
 
* قیمت واقعی خودرو مشخص شده است

 
وی با اشاره به اینکه هزینه شماره‌گذاری خودرو حدود 3 درصد بود افزود: همه مسائل را در حوزه خودرو مورد شفاف‌سازی قرار دادیم، این در حالی بود که پیش از این هیچ‌‌کس نمی‌دانست قیمت واقعی خودرو چقدر است و اکنون قیمت واقعی خودرو مشخص شده است.

رئیس شورای رقابت تصریح کرد: وظیفه شورای رقابت این است که هم طرفدار مصرف‌کننده و هم تولید کننده باشد، زیرا اگر بحث رقابت مطرح شود و برای تولیدکننده هزینه‌های واقعی بالاتر از قیمت باشد، آن تولیدکننده نمی‌تواند دوام بیاورد، پس باید قیمت‌گذاری براساس کار کارشناسی و منطقی باشد.
 
شیوا با اشاره به اینکه از 21 خردادماه که قیمت خودروها اعلام شد به هیچ وجه قیمت‌ها را تغییر نداده‌ایم ادامه داد: هیچ بحثی در مورد قیمت مطرح نشده و تنها در جلسات مختلف درباره آپشن‌ها و 5 شرط شورای رقابت با خودروسازان به بحث و تبادل نظر پرداختیم.
 
وی با بیان اینکه تاخیر در قیمت نهایی قیمت خودرو به دلیل اصلاح قراردادها بود، گفت: در حال حاضر این قرارداده به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است.
 
* قیمت‌های اعلام شده تا یکسال آینده ثابت خواهد ماند
 
رئیس شورای رقابت تاکید کرد: قیمت‌های اعلام شده تا یکسال آینده ثابت خواهد ماند مگر اینکه خدای نکرده اتفاقی برای کشور بیفتد و مجبور باشیم قیمت‌ها را مورد تجدیدنظر قرار دهیم.
 
شیوا 5 شرط شورای رقابت را برای خودروسازان شامل میزان تولید خودرو در سطح قابل قبول، اجباری نبودن آپشن‌های نصب شده بر روی خودروها، اصلاح طرح‌های فروش، حذف حاشیه بازار و اصلاح فرمت قراردادها دانست و عنوان کرد: الزام قانونی در یورو 4 و کیسه هواست که به عنوان الزامی اجباری محسوب می‌شود.
 
وی گفت: اگر مصرف‌کنندگان و کسانی که علاقمند هستند خودرو بخرند از طریق سایت خودروسازان وارد عمل شوند متوجه خواهند شد که قیمت کارخانه از قیمت بازار و از حاشیه پایین‌تر است.
 
* میانگین افزایش قیمت خودرو 5.5 درصد است
 
رئیس شورای رقابت با تاکید بر اینکه میانگین افزایش قیمت خودرو براساس فرمول کارشناسی و علمی 5.5 درصد است، گفت: با توجه به شرایط تولید و تعامل خودروسازان انتظار داریم بازار در شرایط مطمئن و آرام بسر ببرد، زیرا در این صورت فاصله قیمت کارخانه تا قیمت حاشیه بازار به شدت کاهش می‌یابد.
 
شیوا با اشاره به اینکه قیمت حاشیه بازار 15 الی 20 درصد گرانتر از قیمت‌های اعلامی است، افزود: سه نوع قیمت برای خودرو وجود دارد که یکی قیمت کارخانه، دیگری قیمت مصرف کننده و پس از آن قیمت الزامات قانونی است، به طوری که الزامات قانونی در بعضی از خودروها از 2.5 میلیون تا 2.700 میلیون دیگر است.
 
وی با اشاره به اینکه در گذشته مصرف‌کننده این رقم را پرداخت می‌کرد اما متوجه نبود گفت: تبدیل یورو 2 به یورو 4 تکنولوژی پیچیده‌ای می‌خواهد، به طوری که باید برای تبدیل قطعاتی به خودرو اضافه شود که سبب می‌شد قیمت‌ها افزایش یابد.
 
* فرمول شورای رقابت علمی و کارشناسانه است
 
رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه هر خریداری در سال 92 خودرو خریداری کرده است قیمت‌ها را پرداخت کرده، گفت: دخالتی در قیمت‌ها صورت نگرفته، زیرا فرمول ارائه شده علمی و کارشناسانه است.
 
شیوا با بیان اینکه قیمت‌های اعلام شده براساس تورم، بهره‌وری و کیفیت است، ادامه داد: میزان تورم را از بانک مرکزی دریافت کرده و داخل فرمول مورد محاسبه قرار داده‌ایم و همچنین کیفیت و بهره‌وری را هم به همین ترتیب از موسسه کیفیت دریافت کرده‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه قیمت‌های مطرح شده کاملا واقعی است، ادامه داد: فرمول شورای رقابت فرمول معروف اقتصادی است.
 
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه اگر از هزینه تمام شده برای قیمت خودرو استفاده می‌کردیم با مشکل مواجه می‌شدیم، گفت: برخی از اقلام هزینه‌ای را شورا قبول نداشت، برای مثال هزینه مالی را شورا نمی‌پذیرفت، زیرا اعتقاد داشت که شاید خودروسازان در جاهای دیگر هم سرمایه‌گذاری کرده باشند.
 
شیوا با بیان اینکه از این بابت فرمول شورای رقابت براساس قیمت پایه مشخص شده است، گفت: قیمت پایه از سال پیش برآورد شده بود.
 
وی با اشاره به اینکه خودرو از آهن، شیشه و پلاستیک ترکیب شده است، گفت: زیرنهادهای تولید را مورد محاسبه قرار داده‌ایم تا قیمت واقعی خودرو مشخص شود.
 
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه کار علمی قابل دفاعی انجام شده است، افزود: تمامی نهادهای تولیدی را جمع‌بندی کرده‌ایم به گونه‌ای که این نهادها متغیر تورم را تشکیل می‌دهند که چند درصد از پارسال تا پایان سال گذشته در طی یک سال قیمت‌ها افزایش یافته است.
 
شیوا با اشاره به اینکه تورم نقطه به نقطه از اسفند سال 91 تا 92 حدود 11 درصد بود، خاطرنشان کرد: هرچه تکنولوژی بیشتر شود به نفع مصرف‌کننده است.
 
وی با اشاره به اینکه 2 درصد از قیمت را به نفع مصرف‌کننده کسب کرده‌ایم افزود: کیفیت را براساس متغیر کیفیت مورد تعریف قرار داده‌ایم، به طوری که 7 شاخص کاربردی و 6شاخص تزئینی در متغیر کیفیت لحاظ شده است.
 
رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه شرکت بررسی استاندارد خودرو کیفیت‌ها را مورد محاسبه قرار می‌دهد ادامه داد: بطور مثال مشخص شده است که کیفیت خودرو مثلا پراید چقدر است.
 
شیوا تاکید کرد: شورا تصمیم گرفته است که هر خودرویی که کیفیت خوبی ندارد 2.5 درصد جریمه شود و این مسئله به نفع مصرف کننده است.
 
وی با تاکید بر گران بودن خودرو در کشور افزود: مرکز ملی رقابت محلی است که معترضین می‌توانند به آنجا مراجعه کنند و شکایت خود را اعلام سازند.
 
رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه مرکز ملی رقابت می‌تواند با کسانی که انحصار و عدم رقابت می‌کنند برخورد کند، گفت: مردم می‌توانند شکایات خود را به مرکز ملی رقابت ارسال کنند.

شیوا گفت: شورای رقابت 5 شرط را برای خودروسازان تعیین کرده است که یکی از آنان قراردادهای فروش خودرو بود که به صورت یکجانبه خودروسازان وارد عمل می‌شدند.
 
وی با اشاره به اینکه باید در قراردادهای فروش خودرو منافع مصرف‌کننده لحاظ شود افزود: مشتریانی که به قراردادهای خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق سایت مرکز ملی رقابت اقدام کنند.
 
رئیس شورای رقابت انتخابی کردن آپشن‌ها شرط دوم دانست و گفت: مشتری باید قدرت انتخاب داشته باشد، به گونه‌ای که می‌تواند لوازم اختیاری را یا از خودروساز و یا از بازار تهیه کند.
 
شیوا شرط سوم را بازنگری در نحوه فروش دانست و عنوان کرد: باید فروش نقدی براساس شماره ملی ساماندهی شود.
 
وی شرط چهارم را حذف دلال‌ها دانست و خاطرنشان کرد: باید با افزایش میزان تولید قیمت حاشیه بازار کاهش یابد.
 
* شهروندان در خریدهای خود عجله نکنند

 
رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه خودروسازان باید کیفیت خودروها را ارتقاء دهند ادامه داد: توصیه می‌کنیم شهروندان در خریدهای خود عجله نکنند تا بازار شرایط عادی خود را داشته باشد به طوری که اگر این روند ادامه یابد شاید خودروسازان برای جذب بازار ترجیح دهند تا میزان قیمت‌ها را کاهش دهند.
 
شیوا با اشاره به اینکه شورا ابزار نظارتی و کنترلی بازار و رفتار خودروسازان دارد گفت: شورا و مرکز ملی رقابت نهادی اقتصادی و قضایی است، به گونه‌ای که به تخلفات خودروسازان در اجرای این دستورالعمل رسیدگی می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه آپشن‌های خودرو اختیاری است، اما درگذشته آنها را اجباری می‌کردند گفت: آپشن‌ها باید اختیاری باشد و در فاکتور همه آنچه که هست باید قید شود.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه خودروسازان باید در چارچوب قیمت‌ها و شرایط حرکت کنند، اظهار داشت: شورای رقابت دست هیچ کسی را باز نگذاشته است.
 
شیوا با اشاره به نحوه فروش گفت: 20 درصد فروش باید به صورت نقدی باشد به طوری که به ازای هر فرد یک خودرو در هر 6 ماه تعلق می‌گیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه مصرف کننده واقعی باید بتواند از کارخانه خودرو خریداری کند، گفت: دلال‌بازی با توجه به افزایش تولید در سال جاری نخواهیم داشت.
 
رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه کیفیت به راحتی اتفاق نمی‌افتد افزود: اگر در اقتصاد رقابت نباشد، کیفیت ارتقاء نمی‌یابد زیرا رقابت است که سبب خلاقیت، نوآوری و کاهش قیمت می‌شود.
 
* بازار خودرو کشور انحصاری است
 
شیوا افزود: بازار خودروی کشور انحصاری است و دو خودروساز عمده کشورمان 95 درصد خودروها را تولید می‌کنند به طوری که باید بستر لازم را برای رقابتی کردن بازار فراهم کنیم که امیدواریم این امر در آینده تحقق یابد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه متولی از بین بردن انحصار در صنعت خودرو کشور کیست گفت: شورای رقابت باید انحصارزدایی کند و محیط رقابتی لازم را فراهم سازد.
 
رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای رقابت فراهم است گفت: باید در بحث خودرو رقابت ایجاد کنیم.
 
شیوا با اشاره به اینکه شرکت‌های سازنده خودرو باید با هم ادغام شوند تا سرمایه‌گذاری صورت گیرد افزود: در این کشور صنعت خودروسازی از حالت انحصار خارج می‌شود.
 
وی با بیان اینکه شورای رقابت نمی‌تواند به دنبال سرمایه‌گذار باشد افزود: شورای رقابت پیشنهاد کاهش ده درصدی تعرفه‌های خودروهای زیر 2000 سی‌سی را داده بود گفت: باید خودروسازان اقدام به افزایش کیفیت خودروها کنند.
 
* تشکیلات شورای رقابت اقتصادی_قضایی است
 
رئیس شورای رقابت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شورای رقابت چگونه بر این مصوبه نظارت خواهد کرد ادامه داد: تشکیلات شورای رقابت اقتصادی_قضایی است یعنی در شورا قاضی داریم، به طوری که اگر کسی برخلاف مصوبات شورا عمل کند مستقیما حکم صادر می‌شود.
 
شیوا با اشاره به تشکیل گروه بازرسی در مرکز ملی رقابت ادامه داد: آئین‌نامه بازرسی به زودی به تصویب خواهد رسید، پس امیدواریم خودروسازان تخلف نکنند.
 
وی گفت: از بازرسی کل کشور و از قوه قضائیه خواستار کمک در این رابطه هستیم.
 
رئیس شورای رقابت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه قیمت‌ها تا چه زمانی ثابت خواهد ماند افزود: از انتهای سال 92 تا انتهای سال 93 این قیمت‌ها ثابت باقی خواهد ماند، زیر قیمت‌ها اعلام شده حداکثر افزایش‌ها بوده است.

شیوا افزود: به خودروسازان توصیه می‌کنیم پایین‌تر از قیمت اعلام شده خودروهای خود را بفروشند.
 
وی با اشاره به اینکه حاشیه بازار زمانی به وجود می‌آید که تولید کم باشد گفت: تصمیم گرفته‌ایم که تولیدات را افزایش دهیم، به گونه‌ای که تا پایان اسفند افزایش قیمت نخواهیم داشت،  کسانی که نیاز فوری به خرید خودرو ندارند می‌توانند یکی دو ماه صبر کنند.
 
* سایپا در سال جاری 650 هزار دستگاه خودرو تولید خواهد کرد
 
محمدعلی قادری معاون فروش شرکت سایپا طی گفتگوی زنده تلفنی در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون افزایش تولید این گروه خودروسازی گفت: سال گذشته 290 هزار خودرو تولید شد، به گونه‌ای که برنامه امسال گروه سایپا تولید 650 هزار دستگاه است.
 
معاون فروش شرکت سایپا با اشاره به اینکه روند عرضه از اردیبهشت ماه افزایش یافته که قیمت بازار حاشیه را هم کاهش داده است، خاطرنشان کرد: به منظور تامین نقدینگی پیش فروش 60 تا 70 درصدی را در ابتدای سال انجام داده‌ایم، به گونه‌ای که تلاش می‌کنیم پیش فروش‌ها به 30 درصد برسد.
 
وی با بیان اینکه فروش نقدی را 50 درصد افزایش می‌دهیم گفت: فروش سازمانی و همچنین فروش از طریق تسهیلات را نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم، به گونه‌ای که در زمینه توسعه کیفیت هم برنامه منسجمی داریم که اجرایی خواهد شد.
 
قادری با اشاره به اینکه اوایل سال جاری دچار اختلاف قیمت در بازار بودیم افزود: عرضه خودرو از ماه دوم سال شروع شد.
 
معاون فروش شرکت سایپا با بیان اینکه حدود 110 هزار دستگاه را در بازار عرضه کرده‌ایم ادامه داد: نزدیک 2000 دستگاه در روز خودرو تولید می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه بحث حاشیه بازار را کنترل کرده‌ایم اظهار داشت: اختلاف با بازار به کمتر از 1 میلیون تومان رسیده است.
 
قادری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طرح‌های متنوع فروش به چه صورت است گفت: ما بخش خصوصی هستیم و مجبور شدیم برای تامین نقدینگی اقدام به پیش‌فروش کنیم.
 
معاون فروش شرکت سایپا با اشاره به اینکه سال گذشته علی‌رغم کاهش تولید حدود 26 هزار دستگاه به فرهنگیان خودرو تحویل دادیم افزود: امسال 120 هزار دستگاه خودرو به فرهنگیان تحویل خواهیم داد.
 
وی گفت: ان‌شاءالله در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده رضایت بیشتری را برای مشتریان بدست خواهیم آورد، زیرا کیفیت‌ها افزایش خواهد یافت.
 
* 5 شرط شورای رقابت محقق خواهد شد

 
عبدالله بابایی معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو نیز طی گفتگوی زنده تلفنی پیرامون برنامه‌های شرکت ایران خودرو برای افزایش تولید گفت: خوشبختانه میزان تولید شرکت در سال جاری تاکنون 300 درصد افزایش یافته است، به گونه ای که برنامه ما تا پایان سال افزایش 40 درصدی تولید است.
 
معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو با تاکید بر اینکه مشکل عرضه برطرف شده است، گفت: در زمینه افزایش کیفیت 13 شاخص را مدنظر داریم که به طور حتم تحقق پیدا خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه با افزایش تولید و عرضه، قیمت‌ها در بازار ساماندهی خواهد شد افزود: سال گذشته به علت تحریم در حوزه خودروسازی با چالش‌هایی روبرو بودیم، به گونه‌ای که با کسری تولید مواجه شدیم، ولی از ابتدای امسال تمامی خودروها به صورت کامل تولید شد.
 
بابایی با اشاره به اینکه در استانداردهای یورو 2 و ایربگ دچار مشکلات در عرضه بودیم ادامه داد: اکثر خودروها با مشکل شماره گذاری و مجوز روبرو بودند.
 
معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو با اشاره به اینکه قیمت حاشیه بازار نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، افزود: به دنبال تحقق 5 شرط شورای رقابت هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: خودروسازان مکلف هستند کیفیت خودروها را ارتقاء دهند، زیرا مشتریان باید با آرامش از محصول خود استفاده کنند.
 
برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس ، شورا ، رقابت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۷
در انتظار بررسی: ۰
رامین
۱۳:۱۲ ۲۹ تير ۱۳۹۳
اقا تا کی باید ما پراید سوارشیم
مهدی
۱۵:۰۵ ۲۸ تير ۱۳۹۳
تا هر موقع فساد اداری برطرف نشود و مجلس و دولت به عنوان نمایندگان مردم به دنبال خودرو سازان باشند وضع خودرو سازی و قیمت خودروها همین خواهد بود
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۹ تير ۱۳۹۳
دوستان الان همه چی سنتی اش ارزش پیدا کرده ۰بریم دنبال تکثیر قاطر والا غ چه صفایی داره اونوقت ببینید کره ای ها می تونند رقابت کنند ۰
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۹ تير ۱۳۹۳
به گزارش خبرنگاران طی یک جلسه پنج شرطی ، مخ شورای رقابت زده شد و ظرف 30 ثانیه تبدیل به شورای رفاقت با خودرو سازان شد.
ابراهیم
۰۹:۵۲ ۱۹ تير ۱۳۹۳
تعیین قیمت دست خوده ماست نمیخریم تا درش تخته بشه بیان التماس .
ما مردم باید دستمون تو دست هم باشه به خدا اگه چند ماه طاقت بیاریم نخریم اوضا درس میشه
حسین
۰۹:۱۲ ۱۹ تير ۱۳۹۳
سلام وخدا فوت به دولتمردان تدبیر و امید
نظرات بزرگواران ،که اکثرا ناامید هستن و مطالعه کردم .گاهی خنده ام گرفت و گاهی گریه
درسته که نخریدن سزای گرانیه ولی عزیزان گارگران و دستندرکاران تولید چه گناهی کردن ؟
این دولتمردان هستن که کاری کنند نه سیخ بسوزه نه کباب .
به نظر می رسه شور ای مخترع اول قیمتها رو براش تعیین کردن اینها هم فرمولش رو کشف کردن
امیدوارم دولتمردان عزیز سریعا اقدام کنند چون بیشترین افزایش قیمت در تاریخ خودرسازان دراین دولت اتفاق افتاده آنهم پی درپی که قابل قبول نیست
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۹ تير ۱۳۹۳
باید فضای رقابتی و بدون رانت ایجاد بشه
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۹ تير ۱۳۹۳
باز هم خدمتی دیگر به مردم ایران زمین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۸ تير ۱۳۹۳
اهای چرا چند روزه نظر میذارم نمیذاری با من مشکل داری.........
ناشناس
۰۴:۲۷ ۱۸ تير ۱۳۹۳
عمر دست خداست پراید وسیله است
khakhs
۰۲:۳۸ ۱۸ تير ۱۳۹۳
مردم بی عرضه هستن که واسه خریدن فرغونای ایرانی هزینه میکنن.باید تحریم کنن خودروهای ایرانی رو.اصلا نخرن دنیا که به آخر نمیرسه
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۷ تير ۱۳۹۳
خدا میداند که ما نمیدانیم وخدا میداند که شما میدانیدپدرمان در آمده
نیما
۲۲:۴۲ ۱۷ تير ۱۳۹۳
یک مرد پیدابشه مثل تنباکو تحریم خودرو شرکت های انحصارطلب ایران خودرو وسایپارااعلام وهمبستگی ملت را دوباره ببینیم.
abbas
۲۱:۲۸ ۱۷ تير ۱۳۹۳
بعید نیست شورای رقابت خودشون سهام دار اصلی خودرو سازها باشند
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۷ تير ۱۳۹۳
تو رو خدا در این دنیا از ما بدبختر هم هست0
ali52
۱۵:۱۹ ۱۷ تير ۱۳۹۳
از این کارشناسا!!!!!!!!!!!! داریم که روزگارمون اییییییییییییییینه؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
ali52
۱۵:۱۳ ۱۷ تير ۱۳۹۳
در کشورهای دیگر آپشن و خدمات از لوازم ضروری خدوروهاست ولی در ایران اسباب منت و افزایش بی علت و افسار گسیخته قیمت خودرو....
خودمان می خواییم آقا...
میدونیم سزای گرانفروشی ، نخریدنه ولی با کله میخریم بعدش میخواییم پیشرفتم بکنیم!!!!!!!!!!!!!!
ایمان
۱۲:۳۰ ۱۷ تير ۱۳۹۳
کافیه 3 ماه کسی ماشین نخره!!! به التماس میوفتن. از ماست که برماست
مهدی
۰۸:۱۸ ۱۷ تير ۱۳۹۳
برای 206 sdv8 سی و شش میلیون پول گرفتند 93/3/31 موعد تحویل بوده هنوز تحویل ندادند خدا کنه اضافه دریافتی ما رو پس بدهند شورای رقابت اگر پس ندهند باید چکار کنیم
احسان
۲۱:۲۳ ۱۶ تير ۱۳۹۳
راستی این اعضای شورای رقابت چقدر در ماه حقوق میگیرن که این همه زحمت شبانه روزی میکشن برای ایجاد رقابت!!!
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۶ تير ۱۳۹۳
بفرماييدشوراي خيانت نه رقابت.
سعید
۱۵:۵۸ ۱۶ تير ۱۳۹۳
تصمیم گرفتم با پرایدم رئیس شورای رقابتو زیر کنم بعد به جای دیه پرایدمو بش بدم
قیمتا انسان = پراید
محمدرضا
۱۳:۴۲ ۱۶ تير ۱۳۹۳
کدوم کارشناسانه همش دروغه
hosein
۱۰:۴۵ ۱۶ تير ۱۳۹۳
دولت تدبیره دیگه
mostafa
۱۰:۲۴ ۱۶ تير ۱۳۹۳
مردم تو خارج با 20میلیون سواربهترین مدل ماشین میشن،ما توایران باید سوار پراید بشیم واقعا خجالت داره اگه مالیات ماشینهای خارجی روکمتر کنه که با قیمت ارزانتری وارد بشن،دیگه خودرسازای ما اینطوری بازار رو دست خوشون نمیگرند
omidh
۰۹:۲۹ ۱۶ تير ۱۳۹۳
این حرفها برای دو سه ماه بعدش دوباره همه چیز به هم میریزه اخه با با با عقل جور در میاد یه تیبا که 11میلیونی در دو سال بشه 24 میلیون اینه جزو عجایب خلقته فقط خوب نقشه برای جیب مردم میکشن بابا دست از سر جیب مردم بکشید
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۶ تير ۱۳۹۳
تنهاراه نخريدن خودروي داخلي است .همت كنيد نخرييد همين
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۶ تير ۱۳۹۳
تازه قول هم داده تا آخر سال از این گرانتر نشه!!!!!!!!!
حمیدازایران
۰۸:۱۶ ۱۶ تير ۱۳۹۳
آخ جون تاپایان سال (8ماه)افزایش قیمت نداریم . شیواجون مچکریم. شیواجون مچکریم. شیواجون جیگرتو.شیواجون غیرت تو!!!!!
حسن پور
۰۸:۱۲ ۱۶ تير ۱۳۹۳
سلام. این حرف که تا یکسال دیگر قیمت خودرو گران نمی شود دروغ است.
کریم
۰۷:۵۵ ۱۶ تير ۱۳۹۳
به به از این کارشناسی !حتما" بقیه کارها همینجوری کارشناسی میشن.
علی
۰۶:۴۹ ۱۶ تير ۱۳۹۳
آقای شیوا ببینم میتونی حداقل دوماه رو حرف خودت باشی !یا دوباره جلسه میگیری برا افزایش قیمت مگه نگفتی ابزار لازم برای اعمال قیمتها را داری .مردم مردای قدیم....
ناشناس
۰۶:۳۹ ۱۶ تير ۱۳۹۳
اگر واقعاً راست میگن واردات خودرو راآزادکنن وتعرفه آن راحذف نمایند تابازاررقابتی بشه وخودروداخلی روهرچه بالامی برن ببرن ببینن چه کسی چه ماشینی می خره ؟
ناشناس
۰۵:۰۳ ۱۶ تير ۱۳۹۳
فرمول شورای رقابت علمی و کارشناسانه است
ارواح خیک ...
راست میگن دست از حمایت از این دو شرکت آشغال فروش بردارین و اجازه بدین ماشین خارجی با کیفیت وارد بشه ببینید کی دیگه بابت این آشغال ها پول میده . پراید 20 میلیون تومان ، خاک بر سر ما با این همه نفت و معدن و ... سابقه 10 هزارساله تمدنمان
hamid
۰۳:۰۱ ۱۶ تير ۱۳۹۳
خوبه خودتون اعلام کردین پراید 3.5پای سایپا در میاد
برادران دانشمندم در شورای رقابت
با کدوم فرمول حساب کردین که شده 21تومن؟
آخه پپپپپپپپپراید 21؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

با داار بگم میشه 7000دلار

سانتافه 2014رو میدن 20000دلار
اینقدم منت نمیذارن که آپشن داره
گمنام
۰۲:۳۹ ۱۶ تير ۱۳۹۳
واقعا برا خودمون و متاسفیم.بی در و پیکر یعنی این میشه ...
مصطفی
۰۲:۳۸ ۱۶ تير ۱۳۹۳
قبلا پراید مال اقشار ضعیف جامعه بود ولی حالا خودشو از قشر ضعیف کشید بالا
ارمین
۰۲:۲۳ ۱۶ تير ۱۳۹۳
شورای رقابت بین مردم و خودرو ساز رقابت انداخته
مهندسین محترم شورای رقابت شما باید بین خودرو سازا رقابت بندازید نه مشتری
متوجه شدی؟
هرچند شورای رقابت هیچ پخی نیست
حرف حرف خودرو سازه
ناصر
۰۱:۵۳ ۱۶ تير ۱۳۹۳
با احترام
فقط باید مسولین خودرو سازان را از ایران بیرون کنند تا این صنعت سامان بگیرد
اینان خدا را و قیامت را فراموش و فقط به فکر جیب خودشان می باشد
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۶ تير ۱۳۹۳
شورای رقابت همایتت می کنیم
شورای رقابت قیمت کم بشترش می کنی
شورای رقابت فول ابشنش می کنی
شورای رقابت پراید 5میلیونی شده 20تا زیاترش می کنی
شورای رقابت عجب رقابتی می کنی
ايراني
۰۰:۵۵ ۱۶ تير ۱۳۹۳
ما ايرانيا مشكلمون خودمون هستيم.وقتي چيزي گرون ميشه بيشتر ميخريم ميگيم نكنه تموم بشه!!!!!!!!!!!!!!!
امید
۰۰:۴۴ ۱۶ تير ۱۳۹۳
لعنت خدا به مسولی که به خاطر منافع خودش به مردم خیانت می کنه
امیربابا
۰۰:۳۸ ۱۶ تير ۱۳۹۳
بی تدبیری و ناامیدی که موج ، موج میزنه ایهاالناس
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۵ تير ۱۳۹۳
از اینکه مسؤلینی به این فهمیدگی داریم برای خودم متاسفم
علیرضا
۲۳:۲۲ ۱۵ تير ۱۳۹۳
من که نفهمیدم این چه 5درصدی است ماشین 26میلیونی شده31میلیون.جمع کنید این مسخره بازی رو. راستی دولت کجاست که میگفت گرانی خودرو نداریم وارزون میکنیم
کوکی
۲۳:۱۷ ۱۵ تير ۱۳۹۳
سلام هر بلای سرمون بیاد حقمونه تو رو به هرکه می پرستید این ماشینها اشغال رو نخرید تا رو دستشون بمونن بعد کیلوی می فروشن
احمد
۲۳:۱۲ ۱۵ تير ۱۳۹۳
اقا این پیشرفته حداقل پراید از نظر قیمت کم کم داره با بوگاتی رقابت میکنه چه قدر کم لطفی اخه؟!!!!!!!
دکتر
۲۲:۵۳ ۱۵ تير ۱۳۹۳
می گویند تورم روبه کاهش است تا یکسال پیش پراید بود12الی13میلون حالا شده تقریبا دوبر ابر ما با این تحصیلات عالی تازه فهمیدیم اگرتورم کاهش پیداکنه قیمتها افزایش پیدا میکنه؟؟؟؟""؟؟؟
یه بنده خدا
۲۲:۱۲ ۱۵ تير ۱۳۹۳
واقعا که !
3سال هست قیمت مصوبه به نفع مردم بود خودرو سازها قبول نمیکردن ...
الان قیمت مصوب از قیمت کارخانه ای هم بالا تر شده خوب معلومه دیگه ...
سود فیفتی فیفتی ...
عباس
۲۲:۱۱ ۱۵ تير ۱۳۹۳
در بعضی جدول ها 3 قیمت زده شده است.
مثلا برای پراید نوشته :
قیمت کارخانه 13 میلیون قیمت مصرف کننده 15 میلیون و قیمت با آپشن و بعضی ملزومات 19 میلیون !!!توضیح بدهید یعنی چه ؟؟؟
رحمان
۲۱:۱۴ ۱۵ تير ۱۳۹۳
شورای رقابت باید دلش بحال مردم بیچاره بسوزد نه سرمایه دار خودروساز
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۵ تير ۱۳۹۳
اين همه نظر ميديم اصلاً كي به اين نظرهاي مردم ارزش ميده مردم خودشون نظر ميدن خودشون هم ميخونن
٧٪ رو ٢٦٠٠٠٠٠٠ميليون تومان بزارن ميشه ٣٠٣٠٠٠٠٠ ؟
رحمان
۲۰:۳۹ ۱۵ تير ۱۳۹۳
اخه تاکی اینجوربمونه یه بدبخت کارگرساده باید10سال کارکنه تابتونه یه پرایدقوطی بخره.بخداضلم
رضا
۲۰:۲۰ ۱۵ تير ۱۳۹۳
خاک بر سرتون با این کارشناسیتون
اميد
۲۰:۰۷ ۱۵ تير ۱۳۹۳
متاسفم براي جناب سخنگوي دولت كه تضمين دادند افزايش قيمت خودرو نداريم با اين وضعيت فعلي اعتبار ايشان هم زير سوال رفت
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۵ تير ۱۳۹۳
شورا رقابت هم با دزد و كلاهبردارها ( خودرو سازها ) هم دست شد
فقط جيب مردم خالي ميكنند
اخه پرايد بيست ميليون تومان ؟؟؟!!!
شوراي رقابت نشون داد واقعا بيسواد و هم دست دزد هست
اقا دزدي كه شاخ و دم نداره
حسین
۱۹:۱۷ ۱۵ تير ۱۳۹۳
واقعا افتضاح
حمزه
۱۹:۱۴ ۱۵ تير ۱۳۹۳
این بازی ها منو یاد این بیت میندازه
به یزدان قسم گر خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم
بله برادران از ماست که بر ماست
روح الله
۱۸:۵۸ ۱۵ تير ۱۳۹۳
اگه خودرو سازهای ایرانی یه ماشین مثل سانتافه رو تولید میکردن باای فرمولهای شورای رفاقت قیمتش رو میزدا120000000000000000 میلیون ریال
بهزاد
۱۸:۴۳ ۱۵ تير ۱۳۹۳
چرا دولت دخالت نمیکنه. شورای رقابت که وضعیت قیمت بدتر کرده
رضا
۱۸:۴۲ ۱۵ تير ۱۳۹۳
اگه واقعآمی خواین خودرو به همین قیمت دست مصرف کننده برسه ،سریعآ شروع کنید به ثبت نام قطعی وتحویل فوری.چون قیمتا داره میره بالا.%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
مهدی صادقی
۱۸:۳۹ ۱۵ تير ۱۳۹۳
خدا لعنت کنه شرکت سایپا و ایران خودرو که خون مردم رو تو شیشه کردن
بقیه کشورها روز به روز کیفیت ارتقا میدن.ایران عزیز ما بر عکس
کیفیت پایین قیمت نجومی
واقعا متاسفم
به خدا نخرید
جواد
۱۸:۲۱ ۱۵ تير ۱۳۹۳
حیف که نمیشه همه حرفی زد و شما هم همه حرفی رو به گوش مردم نمیرسونید
حسن
۱۷:۴۰ ۱۵ تير ۱۳۹۳
بیچاره مردم،به نظرتون پرایدروکیلویی چندحساب کردن شده بیست میلیون؟
تقی
۱۷:۳۲ ۱۵ تير ۱۳۹۳
آهای شورای رقابت فکر نکنید با تصویب این قیمت ها در حق مردم لطف کردید ظلم یزرگی مرتکب شدید خیلی بزرگ خدا از تون نگذره
ali
۱۷:۱۲ ۱۵ تير ۱۳۹۳
5ونیم درصد 16 میلیون = 4ونیم میلیون
میگی نه از شورای خجالت بپرس!!!!!!
یعنی در ایران همیشه 2دوتا میشه 5تا 6تا 10تا شایدم بیشتر.... البته برای مصرف کنندگان ...
امیر
۱۷:۰۳ ۱۵ تير ۱۳۹۳
آقا نخرید . نخریدن جنس گران را یاد بگیریم
علی
۱۶:۵۷ ۱۵ تير ۱۳۹۳
واقعا دست برو بچه های شورای رقابت درد نکنه رفتم وام بگیرم یک تیبا بخرم ماشین گرون شد گفتن میتونی پراید بخری تا ضامن جور کردم گفتن گرونی شد حالا من موندم همون پیکان دم شما گرم هز تلاش شبانه روزی شما متشکرم........1112
مهدی
۱۶:۴۶ ۱۵ تير ۱۳۹۳
من حاضرم ۲۰ میلیون بدم یه ماشین قراضه خارجی بخرم اما اشغالای اینا رو نخرم
والا یه لاستیک پوسیده تویوتا یا میتسوبیشی مدل ۹۸ ارزش داره به صد تا ماشینی که اینا تولید میکنن
محمد
۱۶:۰۴ ۱۵ تير ۱۳۹۳
آقا یه بار ماشینا خود دوستای شورای رفاقت رو نشون بدید.انصافا یک نفرشون ماشین داخلی ندارن.
مهدی
۱۵:۵۸ ۱۵ تير ۱۳۹۳
خوش بحال خودروسازها چه پولی از این مردم بدبخت که مجبور هستند این آشغالها رو بخرند ، به جیب می زنند شورای رقابت هم که ازشون حمایت میکنه، دیگه چه غمی دارند ، گوی و میدان دست آنهاست
دنیل
۱۵:۵۸ ۱۵ تير ۱۳۹۳
اقا قبلانا خودروی پراید رو هیچ کس دوست نداشت الان شده واسه جوون ها آرزوووووووووووووووووووووووووووو.
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۵ تير ۱۳۹۳
جمع کنید این شورای رفاقت رو ، مردم خسته شدن
راستی اون کلید چی شد ، مردم به کلید خیلی امیدوارشده بودن
محمد
۱۵:۵۵ ۱۵ تير ۱۳۹۳
من نميدونم شما معني درصد رو نميدونين يا اصلا تا حالا جدول ضرب نديدن
اخه يكي واسه من حساب كنه چطور 5.5 درصد به پرايد 16 ميليون 100 هزارتومني اضافه بشه ميشه 20 ميليون
واقعا كارشناساتون دريچه جديدي در علم رياضي باز كردن
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۵ تير ۱۳۹۳
خداییش فک کردین ایران خودرو دنبال راه حله! خودش با دلالا همدسته، پس چیه شورای رقابت انقد میزنه تو سر خودش میگه بازار حاشیه ای رو جلوشو بگیرین!!! تا حالا شنیدین میگن فلان ماشین کارتکسه؛ ینی چی؟ ینی ایرانخودرو میاد ماشینارو به یه عده ی خاص که از قبل میشناسنشون میفروشن، بدون هیچگونه ثبت نامی، بدون پلاک شدن، بدون صدور سند، و اونا میان این ماشینارو با ۴، ۵ میلیون سود تو بازار میفروشن!!!
حبیب
۱۵:۴۹ ۱۵ تير ۱۳۹۳
متاسفانه شورای رقابت باز هم تاثیری در ارزون شدن خودرو نداره ، خودروسازان هر چی بگن همونه ، خریدن خودرو با قیمت واقعی دیگه رویاست ...
پول هزینه های سربار و اضافی خودرو باید مصرف کننده بیچاره پرداخت کنن
فرداد
۱۵:۳۲ ۱۵ تير ۱۳۹۳
مردم جو گير نشيد ، چند ماه همت كنيد خودرو نخريد بازار كه راكد بشه قيمت ها مياد پايين.
مراجعه به نمايندگي مي كني براي خريد به تكريم مشتري مثل يك بدهكار با آدم رفتار مي كنن
علیرضا
۱۸:۱۳ ۱۵ تير ۱۳۹۳
آره میاد پایین بعد دوباره ملت حجوم میبرند میره بالا.
خسته نباشید
کریمی
۱۵:۲۶ ۱۵ تير ۱۳۹۳
فقط خواهشن خودرو داخلی نخرید والسلام
محمد
۱۵:۲۶ ۱۵ تير ۱۳۹۳
چند روز پیش میخواستم بخرم صبر کردم تا قیمت جدید اعلام بشه ارزون که نشد هیچ گرونتر هم شد الان هم شورای رقابت میگه عجله نکنید تا دو ماه دیگه بجای پژو باید برم پراید بخرم
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۵ تير ۱۳۹۳
اللهم عجل لولیک الفرج .
اللهم عجل لولیک الفرج .
اللهم عجل لولیک الفرج .
اللهم عجل لولیک الفرج .
اللهم عجل لولیک الفرج .
اللهم عجل لولیک الفرج .
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۵ تير ۱۳۹۳
توجزیره ایران ازاین بیشترتوقع دارید!!مثلااگرمیگفتن پراید 50میلیون چیکارمیکردین؟بازم خداراشکر
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۵ تير ۱۳۹۳
چه جالب كاملا كارشناسانه واقعا خسته نباشين.
داداش
۱۴:۲۳ ۱۵ تير ۱۳۹۳
به قول علی پروین کشک
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۵ تير ۱۳۹۳
بایدازاین گلایه هایی که مردم ازخودرو وخودروساز وشورای رفاقت می کنند این شورا ازخجالت آب بشه بره زیرزمین واقعاکه آخرلیاقتید
هادی
۱۳:۵۶ ۱۵ تير ۱۳۹۳
از داراب فارس
بابا با تولید پراید جان مردم رو نگیرید
جک 93
پراید 20/000/000
تازه منت رو میگذارند بر سر مردم
انحصار رو بردار
تا ببینم کی پراید سوار میشه
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۵ تير ۱۳۹۳
من که راضیم
چون اصلا ماشین ندارم
و به نظرم من حماقته اگه کسی ماشین بخره
بهزاد
۱۳:۵۰ ۱۵ تير ۱۳۹۳
طوری بازار خودرو را گرم نگه میدارن که افراد به عنوان سرمایه گذاری خودرو می خرن.مردم عزیز، تدبیر داشته باشید و تا 2 ماه خودرو نخرید ببینید به چه فلاکتی میافتن،
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۵ تير ۱۳۹۳
همش حرف مفته
کارمند
۱۳:۴۲ ۱۵ تير ۱۳۹۳
ما مردم ایران این شورا را اصلا قبول نداریم ... به رهبر انقلاب از این شورا شکایت می کنیم .
علی
۱۳:۳۶ ۱۵ تير ۱۳۹۳
20 میلیون میدی پراید هم پولتو میگیره هم آبروتو میگیره هم جونتو میگیره .....
ایراانی
۱۳:۲۷ ۱۵ تير ۱۳۹۳
سلام این پراید میخواستن بدن پاکستان قبول نکرده گفته جون مردمم کشورم به خطر میفته
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۵ تير ۱۳۹۳
یا امام زمام عج زودتر ظهور کن و مارو از دست اینا نجات بده. ببین دارن چه بر سر مردم میارن
علی
۱۲:۴۲ ۱۵ تير ۱۳۹۳
وظیفه شورای رقابت حمایت از خودرو ساز

بیچاره مصرف کننده ساده لوح
شاهين
۱۲:۳۹ ۱۵ تير ۱۳۹۳
راستي يادم رفت بگم
ايربگ اونم 2تا و فرمان هيدروليك و ترمز اي بي اس جزء آپشن نيست اينا سااااالهاست توي دنيا از واجبات خودرو هستن داداش
آپشن يه چيز ديگس
عزت زياد
مهیار
۱۳:۲۲ ۱۵ تير ۱۳۹۳
اقای محترم مگه نمیدونید. برف پاکن .لاستک .صندلی .اینه چرغدار.پدال ترمزپدال گاز....اینها در ایران اپشن حساب میشه.
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۵ تير ۱۳۹۳
ماشین 20000000 تومانی شده 24000000 تومان
Mehdi
۱۲:۳۶ ۱۵ تير ۱۳۹۳
بی عرضه ها بی لیاقتا نتونستین اخرش ماشینو ارزون کنید این که از قبل گرونتر شد
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۵ تير ۱۳۹۳
20میلیون که زیادنیست واسه پرایدبه اون خوبی.پرایدجزوارزونترین ماشینهای دنیاست باوجودکیفیت وکارایی وبخاری وکولرقدرتمندوسایرسخت افزارها.بااین کیفیت همین الانشم 50میلیونم کنن جاداره انصافاالبته تا3سال50به بالاهم میشه ایشالله
ايراني
۱۲:۰۳ ۱۵ تير ۱۳۹۳
چرا با مردم بازي مي كنيد؟
كدوم رقابت ؟ رقابت بين پرايد 131و 132 و 141؟
اسم اينو ميذاريد رقابت؟
مردم همه چي رو خوب مي فهمن اما فقط صبر مي كنن
link to
۱۱:۳۷ ۱۵ تير ۱۳۹۳
اگه می خوان تعراف نکنن چرا تا یکسال می خوان قیمت ماشینو ثابت نگه دارن. هر 2 ماه یه ده درصد افزایش بدن خب.
محمد حسین
۱۱:۳۳ ۱۵ تير ۱۳۹۳
شورای رقابت (:
خسته نباشید
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۵ تير ۱۳۹۳
یکی نیست این شورای به اصطلاح رقابت رو جمع کنه