سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

سهم قانونی قزوین از سد طالقان به استان بازگردد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل بحران آب در استان قزوین به صورت موقت وجود دارد استفاده از ظرفیت آب سد طالقان است این در حالیست که بیشتر آب این سد توسط استان تهران مصرف میشود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛


 داوود محمدی در جلسه بحران آب که با حضور فرمانداران، بخشداران و نمایندگان مجلس استان قزوین ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ما امروز باید به دنبال ارائه راهکارهای عملی برای حل بحران آب در کوتاه مدت و بلند مدت باشیم.

وی افزود: دو راهکار عملی برای حل بحران آب قزوین در کوتاه مدت وجود دارد که یکی از این راهکارها صرفه جویی در مصرف آب است و با توجه به اینکه 91 درصد مصرف آب استان قزوین مربوط به کشاورزی است صرفه جویی در مصرف آب در زمینه کشاورزی میتواند راه گشا باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: باید آبیاری نوین در قزوین نهادینه شود بهطوری که بخش اعظمی از کشاورزان در استان ما بتوانند از این روش در راستای صرفه جویی در مصرف آب استفاده کرده و استان قزوین از این بحران خارج شود.

وی بیان کرد: متأسفانه تنها 8 درصد از زمینهای کشاورزی موجود در استان قزوین از روشهای نوین آبیاری استفاده میکنند و همین امر زمینه را برای ایجاد بحران آب در قزوین فراهم کرده است و تبیین عمق بحران برای مردم و به ویژه کشاورزان در این زمینه میتواند راهگشا باشد.

محمدی تصریح کرد: راهکار دیگری که برای حل بحران آب در استان قزوین به صورت موقت وجود دارد استفاده از ظرفیت آب سد طالقان است این در حالیست که بیشتر آب این سد برای استان تهران مصرف میشود و استان قزوین از سهم قانونی خود برای این آب بی نصیب ماندهاست/س
برچسب ها: سهم ، قانونی ، سد ، طالقان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.