سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

امام رضا میزبان بزرگترین سفره افطاری در جهان اسلام

بزرگترین سفره افطاری در حرم مطهر رضوی با 12 هزار روزه دار در هر افطار پهن می شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: بزرگترین سفره افطاری جهان اسلام در حرم منور رضوی پهن می شود که 12هزار روزه دار در هر افطار مهمان امام رضا (ع) می شوند.

محمود ممتاز به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این سفره به طول سه هزار متر در قالب طرح اکرام رضوی و اطعام روزه داران در طول ماه مبارک رمضان در صحن هدایت حرم مطهر رضوی پهن می شود.
وی گفت: طرح اکرام رضوی چند سالی است که در ماه مبارک رمضان در مشهد اجرا می شود و بر اساس آسیب شناسی های انجام شده از اجرای این طرح، امسال توزیع ژتون های افطاری در ایستگاه های اتوبوس و قطار شهری حذف شده و به قید قرعه هر روز در محلات مختلف توزیع می شود.
محمود ممتاز افزود: 10 درصد از مساجد شهر مشهد نیز که به قید قرعه انتخاب می شوند در ایام ماه مبارک رمضان دریافت کننده ژتون های غذای حضرت رضا (ع) هستند تا آنها را بین اهالی مسجد توزیع کنند.
وی اظهار کرد: پس از اذان مغرب و اقامه نماز، زمان پذیرایی از روزه داران در سر سفره طرح اکرام رضوی هشت تا 12 دقیقه در صحن هدایت بوده و پس از صرف افطاری این صحن به حالت عادی باز می گردد و مسیر تردد زائران و مجاوران هموار می شود.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در سفره پذیرایی حضرت رضا (ع) 10 قلم شامل پنیر، سبزی، خرما، قند، لیوان فوم چای، شله زرد، نمک یک نفره، چنگال، قاشق، دستمال کاغذی، کاسه کوچک سوپ خوری و چای بسته بندی قرار می گیرد که از سوی 500 خدمتگزار آستان قدس رضوی به روزه داران عرضه می شود.
ممتاز افزود: روزانه دو هزار و 500 کیلو گرم برنج، دو هزار کیلوگرم گوشت، 20 هزار وعده سوپ و سه هزار لیتر آب جوش برای روزه داران مهمان سفره افطاری حضرت رضا (ع) نیاز است.
وی بیان کرد: در طول ماه مبارک رمضان علاوه بر سفره افطاری، هنگام اقامه نماز جماعت مغرب در حرم رضوی، دو میلیون بسته متبرک شامل شیرعسل، کیک و خرما بین نمازگزاران در صفوف نماز توزیع می شود.
وی افزود: در این شب های ارزشمند، همه موارد لازم برای آسایش و رفاه زائران پیش بینی شده و خدمت گزاران مسوول کنترل جمعیت در صحن ها، مفروش کردن اماکن بعد از نماز مغرب و عشا، تقویت گشت های هدایت و هادی برای ایجاد نظم و امنیت، توسعه خدمات فوریت های پزشکی و غیره می باشند.

//انتهای پیام /ش

برچسب ها: سفره ، افطاری ، حرم ، مطهر ، رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.