سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این 3 گروه با احتیاط از "استخر" استفاده کنند

با شروع فصل گرما، تمایل به انجام ورزش ها و فعالیت‌هایی که دمای بدن را کاهش دهد، بیشتر می‌شود و بهترین ورزش شنا و استفاده از استخر‌ها است.

پدرام برقعی، متخصص گوش و حلق و بینی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عواملی وجود دارد که ابتلا به عفونت‌های مجرای گوش خارجی را تشدید می‌کند. اولین نکته در مورد افرادی است که زیاد از گوش‌ پاک‌کن استفاده می‌کنند و لایه محافظتی مجرای گوش را پاک می‌کنند. نکته بعدی درباره برخی افراد است که به طور مادر زادی مجرای گوش تنگ و باریک دارند و نکته سوم افرادی که بیماری‌های پوستی اگزما و خشکی پوست دارند. این افراد بیشتر در معرض ابتلا به عفونت‌های گوش قرار می‌گیرند.

برقعی در ادامه گفت: دسته اول عفونت‌های مجرای گوش خارجی از نوع عفونت‌های باکتریایی است که به همراه آب آلوده، عفونت به مجرای گوش وارد می‌شود و در ظرف چند  ساعت بعد از تماس با آب، علائمی چون درد شدید گوش، تورم مجرای گوش، ترشح از مجرای گوش و انسداد این مجرا، ظاهر می‌شود که با مراجعه به متخصص گوش و استفاده از قطره‌های آنتی بیوتیک داخل گوش، مشکل مرتفع می‌گردد.

این متخصص گوش و حلق و بینی ادامه داد: گروه دیگر عفونت‌های گوش، عفونت‌های حاد قارچی هستند که علائم آنها درد مختصر همراه با خارش شدید مجرای گوش است که با مراجعه به متخصص گوش و استفاده از قطره‌های ضد قارچ مشکل رفع می‌شود، ولی باید توجه داشت، ابتلای پی در پی به عفونت‌های گوش، خطرآفرین است و مشکلات ثانویه برای گوش و قدرت شنوایی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.